Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af blandet bolig/erhverv

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kæreste og jeg startede sidste år et festudlejningsfirma (I/S). Vi har nu fundet en ejendom, hvor der er god plads til alt vores udstyr samt en festlokale, som vi kunne forestille os også at leje ud gennem firmaet.

Ejendommen er et nedlagt landbrug med et stuehus samt to længer og en lade, som er udlagt til erhverv. I en af længerne er der desuden en lejlighed, som vi allerede har lejere til (hvis det bliver aktuelt).

Nu er udfordringen, at vi gennem vores privatkunderådgiver i banken ikke kan få lov at låne pengene til boligen, da vores gearing vil blive for høj og rådighedsbeløbet for lavt. Hun vil dog ikke medtage hverken vores omsætning i festudlejningsfirmaet (da vi ikke har haft firmaet i et helt år endnu), muligheden for indtjening ved udleje af festlokalet eller indtægten for udleje af lejligheden.

Sidder der tilfældigvis en klogt hoved herinde, som kan komme med et råd til, hvordan vi kan få banken til at regne disse ting med i vores økonomi?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes ingen måde at tvinge dem på og det de gør er rent standard. Kan du ikke komme igennem, så er det kun at prøve andre banker

Det kan være meget skattedyrt at selv bebo en delt ejendom'

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)