Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg begynde på at udleje huse?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person
Hej, jeg er en 9.klasser, som snart skal på gymnasiet. Jeg har drømme om at eje en masse fast ejendom, der generer penge, derfor har jeg tænkt mig at spare penge op og købe noget ejendom. Det kan jeg så udleje. Jeg ved ikke om det her er et dumt spørgsmål men skal man være ejendomsmægler for at kunne sælge og udleje fast ejendom? Skal man have en licens eller noget til det?

Hvis ja kan jeg så lære om det i min fritid når jeg går på gymnasiet?
Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Seriøst?...

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg forstår simpelthen ikke konceptet med, at give 1 stjerne for spørgsmål som det her. Ja, det er da muligt, at I sidder derude med en enorm eller basal viden indenfor udlejning af boliger - men i aner jo ikke hvilken baggrund TS har. I stedet for, at være nedladende og give 1 stjerne - så svar dog nogenlunde på spørgsmålet eller smid et link der kan give bedre viden.

Jeppe - jeg synes sgu der er fint, at du søger viden omkring et emne du ikke har forstand på! Det første skridt er, at spørge eller lave research. Du kunne sikkert have fundet en masse information via Google - hvilket jeg nok ville have startet med. Det er synd at den hårde skare af Aminoer de sidste 10 år er forsvundet, da du helt sikkert ville have kunne fået nogle guldkorn smidt efter dig.

Jeg har ikke så meget forstand på udlejning af boliger, men jeg kan vel kun give et bedre svar end det nuværende.

  1. Nej, du skal ikke være ejendomsmægler for, at kunne sælge og udleje fast ejendom.
  2. Nej, du skal ikke bruge nogen licens for at sælge eller udleje fast ejendom.

Så længe du ejer en bygning, et hus eller whatever - så kan du som udgangspunkt frit leje det ud - der findes sikkert nogle love og regler der kan forhindre eventuel udlejning. Det kræver selvfølgelig diverse kontrakter og at du følger lovgivningen på området.

Hvis du er seriøs indenfor det her emne, så kan jeg anbefale dig at kigge på bluelobster.dk - det er en side der ejes af Casper Schneidereit. Han blogger og skriver om udlejning. Han ejer en del ejendomme efterhånden og fortæller om sin vej til økonomisk uafhængighed. Han har et kursus på sin hjemmeside til 2.500 eksl. moms. Nu kender jeg ikke Casper personligt, men læser til tider nogle af hans indlæg - det virker til, at han ved hvad han laver.

Alt held og lykke med projektet og stop ALDRIG med at stille spørgsmål omkring ting der interesserer dig - også selvom andre vil synes at det er tåbeligt.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 6 person

Morten Madsen:

Jeg forstår simpelthen ikke konceptet med, at give 1 stjerne for spørgsmål som det her. Ja, det er da muligt, at I sidder derude med en enorm eller basal viden indenfor udlejning af boliger - men i aner jo ikke hvilken baggrund TS har. I stedet for, at være nedladende og give 1 stjerne - så svar dog nogenlunde på spørgsmålet eller smid et link der kan give bedre viden.

Jo, men drengen er altså stadigvæk i puberteten, og går til sodavandsdiskotek. Det er jo helt håbløst for folk at begynde at forklare om ejendomsudlejning, når hans mor stadigvæk laver mad til ham.

Tilmeldt 2. Apr 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Jeppe,

Udlejning af fast ejendom er et super spændende emne!

Når man køber bolig en bolig/lejlighed, så er der strenge krav til din formue/indkomst. Du skal så vidt jeg husker kunne finansiere 5% af købet fra egen lomme, så for en ejerlejighed til 2 mio. kr., vil det svare til 100k. Derudover er der også krav til din årlige indtjening, hvor du kun kan låne penge for op til 4 gange din årsindkomst, hvorefter du selv skal kunne købe resten af boligen fra egen lomme/formue. Derfor bliver det svært på nuværende tidspunkt at realisere den drøm, uden en fast indkomst. Mit råd til dig er derfor at holde fast i drøm, og give dig i kast med det på et senere tidspunkt. Hvis ejendomsbranchen er interessant, så kan du også overveje et fast arbejde der, indtil du selv får sparet nok penge op til at købe og udleje boliger.

Mvh
Shawis
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg føler i læser som om han mener det skal ske her og nu. 

Jeg læser spørgsmålet helt anderledes! Han siger han drømmer om (første tegn på ikke her og nu)... Dernæst et praktisk spørgsmål om det kræver licens at gøre dette... 

Til sidst hvor han kan læse mere om det i sin fritid mens han går på gymnasiet... 

Igen det tolker jeg som han vil forberede sig til fremtiden når muligheden dukker op. Det har da intet med her og nu og sodavandsdiskotek og mor laver mad at gøre... Det handler om forberedelse til senere i livet! 

Bare lige mit syn på spørgsmålet som jeg føler i er flere der overfortolker lidt skævt. 


Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 03:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre siger, så kræver det at du har en hel del til udbetaling. Hvis du arbejder hårdt med et studiejob ved siden af gymnasiet, og måske tager et sabbatår eller 2 efterfølgende, så kan du sagtens spare op til en ejerlejlighed eller lignende hvis du vælger at skulle til at studere. I stedet for at købe noget du direkte lejer ud til andre, så overvej at købe til dig selv. På den måde smider du ikke en husleje ud af vinduet hver evig eneste måned, men i stedet allerede der for det første har billig husleje, men også at nok omkring 80-90% af de penge du betaler står du med i ejendomsværdi efterfølgende. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)