Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye moms regler ved salg i EU

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har vidst også sovet lidt i timen :-)

Betyder det at hvis man sælger til en kunde i Tyskland skal man opkræve tysk moms og vise priser med tysk moms i webshoppen?

Så hvis jeg sælger varer til hele EU skal jeg finde alle EU momssatser og vise aktuel momssats i min webshop under checkout?

/TWC

Mvh TWC

www.webklodser.dk - LEGO(R), COBI & SLUBAN byggeklodser. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er næppe de eneste. Jeg faldt tilfældig over det i en FB gruppe. Har intet hørt fra Skat.

Ja, du skal opkræve momssatsen for det pågældende land. Vores shopsystem kan håndtere det på den måde at priserne som udgangspunkt vises med dansk moms, da vi jo ikke ved hvor kunden er bosiddende. Når så adressen er indtastet, ændres moms til korrekt sats, og ingen moms hvis udenfor EU.

Fra Slagelse
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay ja det kan vores shop godt håndtere :-)

Mvh TWC

www.webklodser.dk - LEGO(R), COBI & SLUBAN byggeklodser. 

Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Man indberetter altså i DKK.

Så omregner Skat det til Euro, og tilbage til DKK. Smart. 

Salgsmoms (19% Tyskland) minus købsmoms (25% Danmark) , er det, hvad man skal indberette?

Eller indberettes det adskilt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

RanDall:

Man indberetter altså i DKK.

Så omregner Skat det til Euro, og tilbage til DKK. Smart. 

Salgsmoms (19% Tyskland) minus købsmoms (25% Danmark) , er det, hvad man skal indberette?

Eller indberettes det adskilt?

Det findes ikke klart og dermed ikke vist, men det bliver givet som nu - dansk moms angives med salgs og købsmoms og rubrik indberetninger mm - salg til EU momsregistrerede kunder per VAT vises i eget punkt og endeligt vil MOSS givet være i eget vindue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

... og hvornår harmoniseres alle EU momssatser så ;) Vi har jo sat priserne til at være "appetitlige" f.eks. 99,99 men med forskellige satser er det umuligt :(

Nu kan man vel se frem til amerikanske tilstande hvor moms ikke vises men først senere i købsprocessen!? Utroligt at dette ikke har fyldt mere i medierne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Brogaard:

... og hvornår harmoniseres alle EU momssatser så ;) Vi har jo sat priserne til at være "appetitlige" f.eks. 99,99 men med forskellige satser er det umuligt :(

Nu kan man vel se frem til amerikanske tilstande hvor moms ikke vises men først senere i købsprocessen!? Utroligt at dette ikke har fyldt mere i medierne.

tror det varer længe men det er i høj grad noget man tænker over - som fælles selskabsskat - Om det så er ret meget i fokus, at det generer de som mener 9,99 er bedre end 10.01 kr - den manipulation tror jeg ikke stater ønsker at bidrage til for at være ærlig

vh John Hannove

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har nok ret i, at det offentlige/staterne/EU nok ikke har prissætning som fokus men at Dansk Erhverv synes, at det hele er så fint - 

https://www.danskerhverv.dk/presse-og-nyheder/nyheder/2017/december/nye-eu-momsregler-er-godt-nyt-for-e-handelsvirksomheder/

i betragtning af den øgede administration der vil være både på webshop (differentieret moms), regnskabet (øgede konti) og overfor myndighederne (MOSS), er skrevet af en der ikke har fingrene nede i bolledejen. De retfærdiggører dette med moms konkurrenceforvridningen men der burde man i stedet kæmpe for lavere moms.

Nå, dette skulle ikke være et politikerindlæg ;) God bold...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Brogaard:
der burde man i stedet kæmpe for lavere moms.
eller lavere skat - men det er der jo mange der kæmper for helt ærligt
Det har jo så lidt trange tider og jeg kan ikke overskud prioritet - om det er lavere skat - selskabsskat - aktieskat eller - moms der er prioritet

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)