Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping Virksomheder i Danmark

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 15. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen,

Jeg er interesseret i at vide hvilke virksomheder tilbyder dropshipping muligheder i Danmark? Jeg vil f.eks. gerne oprette en webshop og sælge andre varer.

Det kunne være alt muligt fra forskellige industrier, f.eks: automotive, planter, mad til katte eller hunde o.s.v.

Jeg har brug for specifiske eksampler på virksomheder, der bruger denne model for samarbejde med partnere, så jeg kan vælge min niche og kontakte nogle virksomheder for muligt samarbejde.

Jeg er ivrig efter at høre nogle forslag fra jer.

På forhånd, tak for jeres tid og hjælp.

Mvh Alex
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Alex,

Jeg tror sådan en løsning som Vendino vi være et super sted for dig at kigge på, de har nemlig lige lavet en platform hvor du har samlet en masse danske virksomheder som tilbyder deres produkter til folk der gerne vil dropshippe :) 

Vi har også et samarbejde dem så man kan få en god aftale gennem os :)

Med venlig hilsen
Mathias

Fra Herning
Tilmeldt 15. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mathias,

Tak for dit svar og forslag.

Jeg har kigget på Vendinos hjemmeside og deres koncept er rigtig godt men de har ikke mange danske leverandører og mange produkter fra forskellige industrier. Ellers er det fantastisk at de tilbyder hjemmeside integration.

Har du også andre forslag for virksomheder fra forskellige brancher, som f.eks. planter, mad til dyr, bildele o.s.v?

Med venlig hilsen,
Alex
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex,

Det var så lidt :) 

Nå okay, det kan være det kommer, de er også næsten lige startet. 
Tænker du på virksomheder som du kan tage fat i så du kan dropshippe deres produkter :)

Med venlig hilsen
Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes der noget "pseudo" over det her

HVIS nu der var en hjemmeside, hvor alle der ville dropshippe lige let fandt dropshipping leverandører fra DK f.eks  hvor skulle fortjenesten så ligge?

Dropshipping har superlav margin i forvejen og masser af returvarer der ender hos dropshipper og ikke original leverandør og eneste måde MÅSKE at tjene lidt på dropshipping er, at man finder en niche og en specielt dygtig hurtig billig leverandør der vil levere til en

Hvorfor skulle et site tilbyde dropshipping med nogen som helst margin til danske dropshippere, fremfor selv at levere direkte til kunderne til større fortjeneste

At alle bare skulle kunne vælge fra en EU eller dansk Dropshipping leverandør side, virker på mig som om, man ikke helt har forstået konceptet - eller totalt undervurderer vanskeligheden, ved at tjene penge på dropshipping.Hvordan man skulle kunne banke Amazon - zalando, cableguy og og og på pris og levering fra dag til dag - på standard produkter via et sådan fælles site for leverandører, er sort for mig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 15. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John og tak for dit svar.
Jeg er enig med dig for det meste, servom jeg synes du er lidt abstrakt. Jeg er interesseret i dropshipping muligheder, så jeg kunne vælge imellem dem der har god potentiale og passer til mine ønsker, industri og videnskab. Jeg kunne forstå at der er virksomheder som Vendino der samarbejder med adnre, fordi andre kunne måske bedre promovere deres produkter og alle har nogen gevinst, når et salg gennemføres. På samme måde arbejder mange Saas virksomheder der giver mellem 20% og 40% af ny salg til dem der hjælper til at salg kan ske. Hvorfår gør de det så, når de selv kan gøre det? Det er fordi der kommer nye salg til dem alligevel, selvom det er fra andre, der har kun hjulpet. Jeg som udlanding, der har boet i DK synes dog, at man skal være ekstra opmærksom på reglerne i Danmark for det, kundetilfredshed med bestilling og muligheder for retur af varen, så det hele kunne fungere meget fint. Jeg er selv ny, der kigger efter Dropshipping muligheder, fordi det ser en fin måde til mig at man starter med webshop på markedet og p.t udvikler sig til man selv finder leverandører og aftaler shipping med posten eller andre som DHL, o.s.v
Et godt eksempel for mig kunne være hvis jeg snakker direkte med nogle autoophugger og sælger deres produkter på en hjemmeside jeg selv opbygger. Jeg er selv en Digital Markedsfører der kan f.eks. promovere produkterne online bedre end dem. På samme måde kigger jeg efter andre Dropshipping virksomheder/muligheder med andre produkter som f.eks planter, mad til dyr, autodæk eller noget helt andet? Jeg ved godt at det ikke er et nemt spørgsmål, men jeg vil gerne udfordre jer lidt. Jeg er ikke bange for at dele ideer, fordi jeg ved godt at det er mere vigtigt hvordan man arbejder med dem bagefter, hvor mange kunne stoppe. Mit formål på mange ting er ikke at konkurrere meget eller blive bedre end andre, men at identificere udbud og erterspørgsel og selv promovere produkterne til det regtige kundebehov. Hvad så, er der nogen der kan tilbyde nogle Virksomheder/Partnere eller dropshipping ideer? Jeg venter på jeres forslag? :)
På forhånd tak

Mvh Alex
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg TROR det du misser noger er - at 20-40% rækker som skrædder i helxxx med alle de omkostninger der er og returvarer, ofte 40% 

Dropshiping er fint - selv store firmaer bruger det i princip men det skal være enten specielle varer eller med stor margin
Du får det ikke på alm varer, hvor der er tonsvis af udbud i forvejen, men dag til dag leverande. Der er dropshipping et tidsfanomen hvor nogen der ikke har råd til at drive virksomhed lokkes ind i at tro, at de da bare kan slippe for indkøb og lager og alene have fortjeneste  -du banker aldrig markedet med en form, hvor I er mindst to der skal tage den risiko og fortjeneste der er - uden det i alle fald er noget, som man næsten ikke kan finde på markedet uden dig
Autodele som du taler om, kunne sagetens være en mulighed. Det er en niche og dit indkøb og kontakter kan være guld værd
Det er ting som IT gadgets  T shirts - og den type ting, der er dødfødt


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til du ser affiliate aftaler på Saas virksomheder på 40% af salgsprisen er fordi kundens livstidsværdi er langt højere. Bare i teleabonnementsbranchen sælger du et mobilabonnement i dag til 130kr, så er det ikke unormalt at få 300kr i provision bare som alm. telefonsælger. Det er dobbelt så meget som den månedlige pris på abonnementet – grunden til at de kan tillade sig at betale så meget er som sagt fordi livstidsværdien er langt højere.

Som John siger, så er næsten alt nyt som bliver masseproduceret stort set umuligt at konkurrere på, medmindre du har en speciel faktor som gør du kan differentiere dig fra resten af markedet. De store giganter vil altid kunne sælge det billigere end dig, da dit dækningsbidrag er langt mindre. Det gør desuden også at du ofte ikke kan benytte dig af betalt markedsføring, da din CPA er langt dyrere end dit dækningsbidrag, samt at din LTV nok ikke er lang nok til at kunne gøre det profitabelt at tabe pengene på at få kunderne ind i forretningen til at starte med.

Hvis vi bare tager udgangspunkt i det du nævner angående mad til hunde og katte. Ifølge https://obsidian.dk/hvad-koster-en-kunde-paa-tvaers-af-brancher/ så er den gnm. CPA på 361kr for mad og drikkevarer igennem online markedsføring. På søgningen ”hundefoder” får jeg en annonce på Royal Canin 18kg hundefoder til 350kr. Når alle dine omkostninger er betalt med din margin som nok som dropshipper ligger på maks. 20%, så har du et dækningsbidrag på 70kr, hvis vi udelukkende kigger på produktpris og markedsføringsomk. For  bare at tjene din kunde hjem skal du sælge 5,15 dvs. 6 af 18kgs hundefoder til 350kr. Du skal desuden tænke på at dette er uden udgifter til domæne, regnskabsprogram, hosting mm. Kan du se hvorfor vi mener det er en dårlig forretning?

Hvis du vil ind på de her markeder med masseproduktion, så er det ret essentielt at skabe dit eget produkt, da:

  1. Du har en langt større margin
  2. Du pga. den større margin har råd til at betale mere per kunde, hvilket giver dig langt flere muligheder markedsførings mæssigt og gør at du har råd til virkelig at vise kunden hvad der gør præcis dit produkt specielt.

Salg af brugt autoophug er ikke en dum ide, hvis du har gode kontakter og kan få gode priser. Du nævner du er god til markedsføring – hvorfor udnytter du ikke bare dine skarpe evner og går selvstændig i stedet som konsulent og tilbyder at annoncere for andre virksomheder? Nu ved jeg ikke om det er et drive for at prøve at have din egen webshop eller fordi du ønsker at arbejde med markedsføring, men det er jo helt klart også en interessant vej at gå nu du nævner du er stærk på området.

Fra Herning
Tilmeldt 15. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar John og Blomse.
Ja, jeg er klar over på næsten alle ting i siger og jeg skal nok bruge jeres feedback som hjælp.
Jeg er allerede registreret som selvstændig virksomhed, selvom jeg stadig ikke har nogen omsætning, da jeg undersøger lidt mere markedet i begyndelsen, før jeg rigtig starter.
Jeg bruger domæner og hosting alligevel, så det bliver det kun regnskabsprogram og virksomhedsbankkonto så længe som faste uggifter i fremtiden.
Til Blomse - Jeg planlægger også til at tilbyde digital marketing tjenester, men mellemstore og store virksomheder samarbejder med partner bureauer og små virksomheder kan ikke rigtig betale for det. Udover, tager det en masse forklaring fra min side, så små virksomheder kan rigtig forstå hvordan det fungerer og hvad de betaler for. Det er derfor jeg tænker på at starte med noget jeg kan meget nemmere sælge ugen mange forklaringer, så jeg er mere fokuseret på markedsføring for mig selv. Det er en god artikel fra Obsidian du har sendt til mig, men jeg tænker på at fokusere kun på specifikke produkter eller autodele der passer til specifikke biler. På denne måde, behover ikke konkurrere meget med andre men identificere efterspørgslen. Når du skrev til mig om drinks og mad, så er det selvfølgeigt muligt at skabe mit eget mærke op promovere det. Så jeg har mange ting på vejen men vil gerne starte med noget meget specifik og realistisk der giver omsætning først. Det er derfor jeg spurgte om der er nogen der kender forskellige dropshipping virksomheder, så jeg bliver mere klar over partner mulighederne og begynde undersøgelsen bagefter om det giver mening med margin. Jeg er også åben for partnerskab hvis der er nogen, der kunne tænke på at starte en online business som mig.
Mvh Alex
Fra Herning
Tilmeldt 15. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hvad så efter så mange diskussioner?

Er der nogen der kan give forslag for Dropshipping virksomheder i Danmark, uden at vi diskutterer konkurrence og overskudsgrad?

Mvh Alex
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)