Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet virksomhed vil vente med momsregistrering

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer

Jeg står og er ved at starte en webshop indenfor deteilhandel

Strategien er at holde priserne så lave som muligt, og da forventet salg ikke overstiger 50.000 ønsker jeg at undgå momsregistrering, for derfor at kunne prissætte varerne lavere.Det første år vil momsudgifter være minimale men året efter vil indkøb og derved momsudgifter stige og det vil derfor være relevant at momsregistrere.

Mit spørgsmål er:

Hvor langt tilbage menes der ved tilbagevirkende kraft?

Kan jeg undgå at skulle betale moms af første års omsætning hvis jeg momsregistreres i det nye regnskabs år? 

Eller vælger man selv om momsregistreringen sker med tilbagevirkende kraft eller kun i årets regnskabsår og frem? 

På forhånd tak

God aften

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:
Hvor langt tilbage menes der ved tilbagevirkende kraft?
aldrig for noget man har købt - hvis man har startet salg uden moms(registrering) Det er kun hvis man fakturerer med moms tilbage i tid.

Du betaler ikke moms og har ikke moms fradrag før du er momsregistreret og når du starter salg kan du ikke gøre noget tilbagevirkende - Du kan momsregistrere fra en hvilken som helst dato og skal så lægge moms på alt fra den dato og har fradrag for alt købt efter den dato

Dine kunder falder bort når du pludseligt skal ændre priser, så det er en skidt ide

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar

Det var lige hvad jeg har brug for

Det er ikke sikkert det bliver relevant, men prisen sættes fra starten så den vil forblive den samme selv med moms.

Hilsen Kasper

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke hvorfor du vil undlade momsregistrering. Dine indkøb bliver jo også det dyrere. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine indkøb af materialer koster 1/4 del af den moms jeg ellers var nød til at opkræve ved det forventet årlige salg. Derfor kan det ikke betale sig. Uden momsregistrering kan jeg holde salgsprisen nede med 20%, eller fortjenesten 20% højere om man vil. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker lidt som om du glemmer at du maksimalt må have et salg på ca. 4.150 DKK pr. måned, kommer du overe det skal du lade dig moms.  Du er forpligtet til at lade moms reg. så snart du kan se at du vil få en omsætning på 50.000 eller derover  indenfor 12 måneders periode.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg udmærket klar over. Det er ikke med stor fortjeneste eller omsætning for øje de første mange år.

Dette er kun af ren interesse 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

husk, at omsætningen er inkl. fragten.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at vide. Ændre stadig ingenting :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)