Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse/fratrædelse og ansættelse igen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde


Lige et spørgsmål:

Vi har haft ansat en bogholder på 30 timer som har udført flere forskellige arbejdsopgaver for os.

Hun fik tilbudt ansættelse andet sted lidt nærmere hendes bopæl hvilket vi alle har fuld forståelse for.

Vi har derefter lavet den aftale med hende, at hun stadig udfører forskellige arbejdsopgaver for os fakturering,leverandør,moms og den slags fra hendes egen bopæl. Det fungere fint nok, men nu lige et spørgsmål for at hun ikke skal komme i klemme: Skal vores lønningsbogbolder ikke fratræde hende og overføre feriepenge til feriekonto? Derefter ansætte hende igen på de nye vilkår?

 

Ellers bliver der jo problemer med hensyn til hendes ferie når den afholdes??

 
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg vil mene at det bedste ville være at få "rent bord".

Jeg går ud fra at hun har skrevet en opsigelse til Jer - denne skal jo så effektueres og i den sammenhæng bør I også få afregnet hendes eventuelle tilgodehavende ferie ved at f.eks. at overføre denne til FerieKonto.

Dernæst skal I så blot lave en ny kontrakt til hende og ansætte hende med de nye vilkår - hvilket jeg vil gætte på er timelønnet forhold.

Det er ret så enkelt og let at gøre i denne sammenhæng, hvor hun har fået tilbudt en ny stilling et andet sted. Men hvis situationen nu var, at hun ikke skulle arbejde et andet sted, men f.eks. blot gå ned på deltid, så skulle situationen håndteres en del anderledes, da hun bl.a. ville have brug for sin ancinitet over for A-kasse m.m. 

/Jesper

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)