Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af mobilselskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
hejsa går med en drøm og og starte et mobilselskab op og lade noget af prisne gå til velgøren hed

men er der en der kan peje mig i den rigtige retninge af hvor jeg kan finde noget om og starte teleseskab om
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg gik også med en drøm om at starte et mobilselskab for efterhånden en del år siden, da jeg mente at jeg havde en ide til en unik forretningsmodel, som kunne være fordelagtig for mange mobilkunder.

TDC sendte mig priser på at bruge deres netværk, og det var ret store beløb jeg skulle kunne stille med. Både for at komme igang, men også løbende. Deres priser for mobilydelser var mildest talt i den høje ende, så selv uden at selv lægge min egen avance ovenpå, ville jeg ikke engang være konkurrencedygtig på pris. Jeg skulle også købe et ret stort antal SIM kort ad gangen, da de naturligvis skulle være med mit logo, og ikke TDCs. 

Og så er der hele faktureringsdelen, enten betaler man en formue for systemer der kan gøre det, eller også skal man selv udvikle det. Jeg ved ikke om det har ændret sig siden da, men det var rå data export man ville få fra TDC, som man så selv skulle generere fakturaer til sine kunder ud fra. 

Selvom man har pengene til at komme igang med at bruge et netværk, og man får styr på faktureringer, logistik med udsendelse af SIM kort og lign., så er der stadig mange ting der skal på plads. Herunder kundesupport, og selvom det kan outsources, så er det nemt en større post i budgettet

Personligt ville jeg ikke engang overveje at starte et mobilselskab uden minimum 5 mio. kr. på kontoen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)