Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange % til de ansatte ?.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hello,


Spørgsmålet er nok stillet flere gange, men jeg kan ikke finde nogen svar, så her er det.

Vi er ved at åbne en sko&børnetøjsforretning, og skal derfor have en ansat, men når den ansatte selv vil købe noget i vores butik, er

det så til indkøbspris, eller en procent del af den fastepris.



thanks
alexsunny
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

alexsunny123:
Hello,


Spørgsmålet er nok stillet flere gange, men jeg kan ikke finde nogen svar, så her er det.

Vi er ved at åbne en sko&børnetøjsforretning, og skal derfor have en ansat, men når den ansatte selv vil købe noget i vores butik, er

det så til indkøbspris, eller en procent del af den fastepris.



thanks
alexsunny

mindst indkøbspris + moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel intet krav om der overhovedet skal være rabat, det er jo 100% dit valg som arbejdsgiver. Men du tænker hvad der er mest normalt? 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et regnestykke, men hører gerne om jeg tager fejl. Hvis jeg IKKE tager fejl, så skal den rabat du giver, være MINDRE end den procentsats der giver dig avance:

Brutto indkøb  kr. 100,00
Moms 25%  kr.    25,00
Netto indkøb  kr. 125,00
Avance 10%  kr.    12,50
Salg  kr. 137,50
Netto Normal salg  kr. 137,50
Rabat 10%  kr.    13,75
Netto Reduceret salg  kr. 123,75
Moms 25%  kr.    24,75
Brutto reduceret salg  kr.    99,00
Indkøbspris  kr. 100,00
Din reelle avance  kr.    -1,00

PS Jeg er ikke så god til de forskellige termer "netto" og "brutto" osv, det overlader jeg til min bo-holder.

Albert

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så man får ikke tjene på sine medarbejdere?

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis E.R Pedersen:
Så man får ikke tjene på sine medarbejdere?

Altså, hvis mit regnestykke passer (og det ved jeg ikke indtil nogle kloge hoveder har kigget på det), så vil du ende med underskud hvis du giver en ansat de samme procenter i rabat, som du bruger til at fastsætte din avance.

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at vide, ikke fordi det er en branche jeg skal ind i. Men bare godt at have på bagsiden af hovedet.

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet for flere virksomheder hvor produktet har været noget som jeg har været forbruger af privat. Hvordan virksomhederne har gjort, har været forskelligt.

En virksomhed tilbød medarbejderne at købe produkterne til den reelle kostpris (alt inkl. - det koster også at håndtere personalekøb), og en anden gav mig mulighed for at bruge for ca. 1.200 kr. af virksomhedens produkter hver måned uden betaling, alt derover var med 20% rabat. 

Jeg synes ikke at medarbejdersalg skal ske til indkøbspris, for du har en reel udgift ved det ud over selve indkøbsprisen. Tænk på fragt fra leverandør til butik, tidsforbrug ifm. registreringer etc. Hvis medarbejderne kan se hvad varerne koster i indkøbspris, kan de måske synes at det er lidt fedtet hvis deres pris ligger en del over. 

Gør hvad du føler rigtigt, men sørg for at alle dine omkostninger i det mindste er dækket.

Tilmeldt 9. Feb 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Personligt ville jeg give 20% på ikke nedsatte varer.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)