Det vil sige jeg skal have en direktørkontrakt. Kan jeg i den skrive at en del af min kontrakt er at blive lejet ud som vikar? |
Hanssing:Eldrup13:Det giver god mening det du skriver. Det må være befordringsfradraget jeg skal bruge.Nej, de første 60 dage må du bruge skattefri kørselsgodtgørelse - det skyldes at kørslen er erhvervsrelateret. OG det giver mere til dig som privat-person.
Synes i skriver modstridende information. John siger jeg skal benyttte mig af kørselsfradrag da jeg kører som vikar. Du siger det er okay med kørselsgodtgørelse da den er erhvervsrelateret. Hvem skal jeg lytte til? Min kørsel er fra min firmaadresse (hvilket også er min private adresse) til kundens adresse. Jeg ønsker ingen problemer med skat. Alt skal være i orden i min virksomhed.
Hanssing:Det er igen en vurderingssag fra SAKT's side, men har du økonomisk risiko (udover det at miste en kunde - for den risiko har du også som lønmodtager), flere kunder, ansatte, opkræver og betaler moms osv, så er du derhen ad
Jeg har flere kunder kunder som nævnt, og har flere i sigtekornet. Andre vikarer end mig er så godt på vej. Og jeg er naturligvis momsregistreret, betaler og opkræver moms.