Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til rækkefølge ved opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Jeg har læst med på sidelinjen i en del år, og fået utroligt meget god viden fra brugerne her. Tak for det.

Jeg skal starte som selvstændigt med salg af brugte varer ganske snart. Faktisk så hurtigt som muligt. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg praktisk griber opgaverne an ifht selve starten.

- Jeg har pt en PMV, der aldrig har været omsætning i. Den tænker jeg skal ændres til en enkeltmandsvirksomhed, da det er sådan jeg vil drive det.

- Jeg skal have en erhvervskonto/nemkonto i banken.

- Jeg skal søge om et næringsbrev fra politiet, da jeg udelukkende skal handle med brugte varer.

- Jeg driver virksomheden fra en seperat del af min privatbolig. Er lidt på bar bund, hvad jeg skal ifht forsikring, BBR, tilladelse fra kommune etc?

Jeg har en forretningsplan klar, men kunne godt bruge input til ovenstående. På forhånd mange tak. :-)

Fra Brørup
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Fra  Startup Consulting Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanley,

Du kan nemt ændre din PMV til en enkeltmandsvirksomhed uden problemer, og kan endda også beholde din CVR nr., da PMV lidt simplificeret er en mere begrænset udgave af en enkeltmandsvirksomhed. Begge er personligt ejede virksomheder.

Med hensyn til erhvervskontoen, så kan du jo prøve din egen bank først. Det er tit der, hvor man har størst chance for accept. Evt. kan du hente en e-bog, der hedder "Send den bedste erhvervskontoansøgning" her https://startupconsulting.dk/e-boeger-for-ivaerksaettere/

Næringsbrevet skal du vel bare søge om? Kender ikke dit produkt nok til at kunne komme med input der.

Med hensyn til din bolig kan du sagtens hente hjælp hos kommunen, forsikringsselskaberne, osv.

Med venlig hilsen

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanley:
Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg praktisk griber opgaverne an ifht selve starten.

Det er en fin todo-liste, du selv har lavet.

Virksomhedsformen ændrer du på virk.dk.

Erhvervskontoen får du i banken.

Tjek boligproblematikkerne med en eventuel udlejer (hvis du bor i lejebolig) og med en evt. ejerforening (hvis du bor i egen bolig).

Få de tre ting gjort, og fokusér derefter på salget.

Det kan sagtens se uoverskueligt ud, men det er hver for sig tre ganske lette opgaver, du har foran dig.

God vind

Hans

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)