Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg lave regnskab for min lille enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, 
Jeg kommer nok med det dummeste spørgsmål i dag :-D - Håber det er okay. 

Jeg har en mindre virksomhed hvor jeg både køber og sælger produkter i UK gennem amazon. Min virksomhed har ikke omsat for noget og regner ikke med at omsætte for det store det første år (Under 30.000) Vil derfor lige høre om det er "nødvendigt" at lave regnskab for virksomheden? :-) 

Jeg er i tvivl, da jeg netop har et CVR nummer og derfor er set som en virksomhed.
Grunden til at jeg lavede et CVR nummer var for at oprette en amazon account.  Men der er self noget moms der skal betales i UK. 

Hvad tænker i? :-) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Sen112:
Jeg kommer nok med det dummeste spørgsmål i dag :-

Det er da altid noget du har humor!

Selvfølgelig skal du lavet et regnskab.   Sælger du vare i UK skal du nu også være eksportør og moms registreret. 

Nu hvor UK er trådt ud af EU, vil du formodentlig også skulle betale told af dine vare du sælger til UK, hvem skal betale den ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har solgt for 1 krone eller haft 1 krone i udgift - så skal du have et fuldt regnskab med alle bilag og det skal bruges til selvangivelsen + gemmes 5 år med alle bilag (det ville du skulle uanset CVR eller ej)

Jeg er ikke klar over hvordan Amazon UK fungerer  om varen bare er i UK hele tiden og de så tager momssiden - men det skal du jo gerne vide så du ikke får en bod

Mangler du regnskab og momsangivelse får du bod og skat kan så selv sætte et beløb ind de mener du har tjent, og det kan være langt mere end det du selv mener men uden regnskab, så er det deres eneste mulighed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine varer krydser ikke nogen grænser og forlader derfor ikke UK, så Told er vel ikke nødvendigt. Jeg er momsregisteret i UK 

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak :-) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sen112:
Mine varer krydser ikke nogen grænser og forlader derfor ikke UK,

Den vare du sælger, har du købt den i GB ?

Fra Worm
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Fra  Escape Room by Midgaard Event Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og velkommen til at være iværksætter.
Ja du skal lave regnskab.
Selvom du ikke evt. vil have omsætning endnu, vil det også være en fordel for dig, idet du kan trække dine udgifter fra til et senere overskud.
Bemærk at regnskab og momsregnskab er 2 forskellige ting. Hvis din omsætning ikke er stor, kan du nøjes med at lave almindeligt årsregnskab. Når omsætningen bliver større, skal du også lave momsregnskab 2 gange årligt. Det kan også være en fordel for dig, evt at blive momsregistreret med det samme, idet du så også kan trække momsen fra dine udgifter.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så findes det jo:

Ravn:
det dummeste spørgsmål

Troede kun det var svar, der var

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Hvis du har solgt for 1 krone eller haft 1 krone i udgift - så skal du have et fuldt regnskab med alle bilag og det skal bruges til selvangivelsen + gemmes 5 år med alle bilag (det ville du skulle uanset CVR eller ej)

Jeg er ikke klar over hvordan Amazon UK fungerer  om varen bare er i UK hele tiden og de så tager momssiden - men det skal du jo gerne vide så du ikke får en bod

Mangler du regnskab og momsangivelse får du bod og skat kan så selv sætte et beløb ind de mener du har tjent, og det kan være langt mere end det du selv mener men uden regnskab, så er det deres eneste mulighed

vh John Hannover

Der er svaret, som trådstarter skal følge.

Godt igen John

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja mine ville altid være i UK, da jeg både køber og sælger dem der :-) De kommer ikke til Danmark eksempelvis. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)