Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke betale faktura...

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i kloge mennesker.

Jeg er havnet lidt i en hovedpine da jeg i sidste uge fik en fakturahosting af min hjemmeside.

Dette er der i grund og grund ikke så meget galt med, men kernen i sagen er at min virksomhed stort set ikke har nogen omsætning grundet Corona og manglende ordreindgang.

Jeg har gjort indsigelse mod denne faktura med begrundelsen at jeg ikke er i stand til at betale. Det skal siges at min hjemmeside er aktiv i dag, og den periode der faktureres for først træder i kraft d. 23/2. Altså produktet er ikke leveret endnu.

Jeg fik at vide at jeg ikke havde overholdt betingelserne i kontrakten, som hedder at det skal opsiges med 3mdr. varsel.

For at det ikke skulle være nok har jeg netop gennemgået et længerevarende sygdomsforløb med stress, hvorfor jeg af gode grunde ikke har haft tanker på drift af virksomheden (Det er en "hobbyvirksomhed" som jeg driver sideløbende med mit normale arbejde).

Mit spørgsmål er om jeg har ret til at afvise, mod at de f.eks. lukker min hjemmeside ned? Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne betale faktura. Det handler om ca. 20.000kr for 24mdr hosting og jeg har i skrivende stund under 2000kr at gøre godt med på virksomhedens konto.

De tilbyder dog at dele faktura op, men det hjælper jo ikke meget når der ikke er noget salg :(

Hvad tænker i? Er det mig der er helt afsporet, eller burde de trække kravet tilbage?

Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

20000 kr.? til hosting i 24 måneder ??? Hvilken slags hosting skulle det være ???
Vi betaler for servere inklusive 30 domæner - 5000 kr om året. Og jeg finder en masse ... Men 10.000 kr er et tal ...

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Umuligt at sige uden at kende din aftale - men du har jo givet indgået en aftale om hosting i 24 mdr (må nok indeholde andet end hosting , SEO, hjemmeside osv)
Hvis aftalen siger 3 mdr opsigelse så er det jo for sent i forhold til 23/2 - og så binder den aftale du har indgået jo
Du kan ikke gøre indsigelse grundet på du ikke har penge, men du kan naturligvis forklare, at du ikke kan betale. Indsigelse skal være på et juridisk grundlag hvor din modpart ikke har overholdt sin del aftalen

Det kan sagtens være en aftale du aldrig skulle have indgået, en alt for dyr aftale - for lang binding osv, specielt når du selv kalder det "hobby" men har du indgået den, så er det jo sådan det er.

Du har 3 muligheder

1 lad være med at betale og skriv at du må lukke ned og ingen penge har. Risiko vil klart være, at de hiver dig i retten, og får du ret, kommer der så advokat og retsomkostninger på oven i

2 Arbejd med det kompromis der måske kan være muligt. Måske foreslå at du betaler 5.000 kr til endelig afgørelse og afslutning eller tilsvarende-  Du skriver du er stresset og er nok urutineret, så hvis du kan få en kyndig "voksen" til at tage telefonen og lyde myndig og prøve at forhandle, så kan det være en mulighed

3 . den vil du ikke høre, men den er - betal efter aftale. Mange af disse selskaber er dygtige til at lave aftaler som generelt holder forbandet godt i retten, og vil derfor ofte bare stå fast (det ville også skabe præcedens for andre hvis de bare sag - skidt) og så er du tilbage i risikoen fra pkt 1 - at du både skal af med de 20.000 kr OG advokat/retsgebyr mm.

Overvej OM du faktisk skulle få gang i websiden - mange shops over nettet er jo gået bedre end nogensinde under corona - men om det er hjemmeside for en frisør osv - så er det klart det er svært nu - men der kommer jo lys - så HVIS du skal af med pengene, så skulle du vel se at få ordrer og gang i forretningen
Ingen kan plukke hår af en skaldet, men du kan ende i RKI og have en masse bøvl med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt nok også interesseret i at høre mere om den hosting deal du har - det lyder jo fuldstændigt tåbeligt.

https://duelhost.dk | Markedets bedste webhotel med dansk support.

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er serverhosting af selve hjemmesiden samt e-mail og support.

Jeg var nok lidt for ivring da jeg i 2019 blev kontaktet af dem med henblik på at de ville lave hjemmeside til mig gratis, men jeg skulle "kun" betale for hosting. Det skal jeg så love for jeg kom til.

At de så også har opsigelsedsvarsel på 3mdr. synes jeg måske også er lige i den lange ende da man hurtigt når inden for de 3mdr inden man husker på det skal fornyes.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Jeg er godt nok også interesseret i at høre mere om den hosting deal du har - det lyder jo fuldstændigt tåbeligt.

danaweb inkl SEO og jeg skal gi dig ska jeg - koster i den str orden og holder hårdt på aftaler - men det er ikke kun hosting naturligvis (tror de hedder grouponline idag) Der er flere forskellige SEO bureauer som med totalløsninger er DYRE

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, enig. Ved dog ikke om jeg kan tillade mig at nævne her hvem det er der står for det.

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja noget i den stil inkl seo osv.

Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okay, den type firmaer har jeg været i forbindelse med før og der er typisk ikke meget at komme efter.

Jeg hjalp en som betalte 11000 kr. om året for samme type aftale, med at komme væk og der er bare nul og niks at komme efter med henblik på kommunikation - de var iskolde.

Vil du give navnet på dem du er hos? Det kan hjælpe andre med at holde sig fra dem, trods alt.

https://duelhost.dk | Markedets bedste webhotel med dansk support.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

mort1760:

Ja, enig. Ved dog ikke om jeg kan tillade mig at nævne her hvem det er der står for det.

nu kom jeg jo med et forslag. Det skal siges, at selskabet jo har mange mio i omsætning og langt over 100 ansatte og givet også må gøre en del rigtigt men hvis det er dem, ja så er de ret dyre og i mine øjne for hurtige til at få underskrevet kontrakter uden helt at indse, om kunden virkeligt har det bohov - og så er SEO til en vis grad jo "ellastik i metermål"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)