Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hun ha mig, og mine penge!

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

farher:
Det hele er gået meget stærkt, og hun valgte aktivt at forsøge at blive gravid uden samtykke. 

Har du sovet i timen da faget Biologi stod på programmet - nærmere betegnet emnet "forplantning"?

farher:
Men indtil videre har jeg givet mig på alt, flyttet adresse, værksted, kontor.

Men dine børn et opvækst med en far, på børnenes vilkår, det er for meget forlangt.

farher:
Set i backspejlet er mit liv vendt 180 grader og hendes er fortsat i præcis den dur hun har ønsket

1. Når du får et barn, så vender dit liv 180 grader. Take it or leave it. Og hvis du "leave it", så kom ikke bagefter med klager, at dit barn ikke stoler på dig, det er du så selv ude om.
2. Tror du virkelig, at din kæreste har det som hun ønsker? Du tror at hun er blind for din brok, din modvilje? Eller at hun synes det er åh så fedt at du ikke vil prioritere dine (bonus)børn?

farher:
Det er jeg ikke blevet fremlagt ordentligt fra start.

Nej, virkeligt? Har du ikke modtaget scriptet "sådan er det at være (bonus)far"? Ved du hvad, det skal vi lige rette op på. Vi rejser lige tilbage i tiden, efter vi har taget et skærmbillede af dit indlæg, og giver den til dig da du var 10 år yngre.

farher:
Mine drømme bliver jo komplet tilsidesat

Somebody call a wheeeembulance.

Beklager, jeg bliver lidt harm når folk klager til andre over deres partner og partnerens valg. Elsk din partner. At elske er et valg, ikke en udefrakommende begivenhed. Og når du har lært at elske din partner, så lær at acceptere at det indebærer store konsekvenser.
Du har sat et barn i verden med hende - det er ikke det samme som at fremstille en bil. Det er noget, hverken DU eller HUN ville kunne have klaret alene. Det barn, I har lavet, er unikt, selv med en anden kvinde ville du ikke kunne have lavet det barn! Så hvis du er i stand til at lave noget så smukt, så unikt, så fantastisk - så er jeg sikker på at du også vil kunne overkomme alle dine andre "problemer".
Get real, bliv voksen. Accepter de konsekvenser af dine valg.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

INTET giver mere mening en vores børn.

Derfor skal du som voksent menneske evne at tilsidesætte dine egne behov for at fremme dine børns behov.

DET er det eneste perspektiv, du har brug for at tage hensyn til i din beslutning.

Hans

Tilmeldt 25. Jan 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
M. S.:

Du lyder utrolig spændende, driftig og egentlig bare som en progressiv person - i hvert fald i din egen beskrivelse.


Kan du hjælpe lidt med overskriften “hun ha mig, og mine penge!” Hvad betyder det på dansk?


Anyway... så er jeg ikke typen der diskuterer hvordan andre skal leve, så det kommer jeg ikke til at fortælle hende.” Du bestiller da ikke andet end at fortælle hvor enormt fed du selv er, og hvordan din partner, med hvem du har valgt at få et barn, slet ikke lever op til dine høje standarder og hvordan din overdrevet energiske tilgang til livet slet ikke matches af dit barns mor.


En uproportional del af de floromviklede positive beskrivelser du anvender om dig selv er vendinger, som mennesker med et mere standard ledningsdiagram i hovedet ville lade andre sige, men du skal ikke lade falsk beskedenhed holde dig tilbage. Få du skabt dig et narrativ om din egen heltekarakter, som er blevet snydt ind i en familierelation, som du bare er aaaalt for god og spændende og og energisk og interessant til.


Har du ikke, med dine overlegne evner i alle retninger, installeret et spejl i fuld størrelse så du kan få lidt luksustid med den person, som du elsker og ærer og tænder mest på i hele verden?,?



Nu kan jeg godt se hvor du vil henad, og det er fair nok.
Jeg har nærmest ikke et eneste billede på facebook og poster måske én gang året. Når jeg spørger hende om hvad hun har af drømme i livet, så er der ikke rigtig noget svar. Men hun vil gerne træne igen, og hun tager gerne billeder af sin krop. Det er ikke noget jeg rigtig har gjort i selv. Hvilket måske er derfor jeg står ret så fornuftigt rent økonomisk og måske har et overskud fremad, da jeg har brugt mange leveår på netop det.
Uagtet har jeg altid retten til at smutte, uanset hvor meget dum man kan tro og synes jeg er for det. Men vil man så savne mig eller muligheden for at slippe for arbejde og være hjemmegående mest?

Jeg kan desværre være lidt nem at "manipulere" med og nok for hjælpsom og sød. Derfor spørger jeg jer til råds herinde, hvis i stod i samme situation med 2 børn fuldtid der ikke er jeres egne, og en kvinde der ikke vil arbejde.
Tilmeldt 25. Jan 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hans Stokholm Kjer:

INTET giver mere mening en vores børn.


Derfor skal du som voksent menneske evne at tilsidesætte dine egne behov for at fremme dine børns behov.


DET er det eneste perspektiv, du har brug for at tage hensyn til i din beslutning.



Hans



Så du mener jeg skal være hjemmegående også?
Hvad betyder det egentligt? og hvem kan vurdere børns behov og ved hvordan de ser ud?

Var det mig stod jeg op tidlig morgen lørdag, spillede 2 timers minecraft med dem, lavede morgenmad sammen, tog ud og kælkede 2 timer, så tegnfilm, lavede lektier, spillede brætspil, løb på bakker, dykkede, købte grejet til at prøve tingene af, fordi jeg havde råd.
Men jeg ville også lade dem være i fritidsordningen til jeg var færdig på job.
Er det bedre at være hjemmegående og hive dem hjem i huset uden fritidsordning, fordi man har vurderet sig selv mere værdifuld i samvær end samværet med børn i en fritidsordning?

Jeg tvivler på de fleste voksne er særligt nærværende i alt for lang tid ad gangen.
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

farher:
Jeg tvivler på de fleste voksne er særligt nærværende i alt for lang tid ad gangen.

Derfor arbejder jeg hjemmefra. Min familie er det allervigtigste i mit liv.
Jeg ved godt, at jeg i teorien kan have en indtægt uden familie, men ikke en familie uden indtægt. Det ligger til højrebenet at tro, at det derfor er vigtigere at arbejde end at have en familie. Jeg er også vokset op med tanken "forretninger kommer før pigen". Men hvad kan jeg bruge alt det, når jeg en dag ligger for døden? Jeg ville ærgre mig så meget, hvis jeg pludseligt indså at mine børn ikke står ved min seng, fordi de ikke har tid til mig - da jeg har lært dem at arbejde er vigtigere.

Albert

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

farher:
Så du mener jeg skal være hjemmegående også?

Det mener jeg ingenting om.
Men dit fokus er på dig selv og dine personlige drømme.
Én af de ting, som karakteriserer forældreevne, er, at man er i stand til at tilsidesætte egne behov til fordel for børnenes. Kan man ikke det, egner man sig ikke til at være forælder.
Jeg forstår det sådan, at I har et barn sammen, og at du har påtaget dig at være funktionel far for de to andre.

Det kræver, at du sætter børnenes behov før dine.

Eventuelle konflikter med din kæreste, skal løses på en måde, så hensynet til børnene håndteres først, og hensynet til de voksne håndteres efterfølgende.

Det lyder for mig som om, du er i en eksistentiel krise.

Den bør du få hjælp til - f.eks. hos en psykolog. Du kan f.eks. starte med Psykiatrifondens gratis telefonrådgivning. Her får du en konkret hjælp, som du ikke kan forvente på et iværksætterforum. 

https://www.psykiatrifonden.dk/?gclid=Cj0KCQiAgomBBhDXARIsAFNyUqMVNbQuRjtDDTpRNeIR35x2uCv48EvwbAoAxqMXSc5Bd92kvAHt0JcaAutzEALw_wcB

Nummeret er 3925 2525 

Hvis du bare leder efter en velsignelse til at lade dit barn i stikken ved ikke at stå ved dit ansvar og køre dit eget løb, så fred med det. Det er der masser af fædre, som har valgt gennem tiderne - og sidenhen fortrudt.

Jeg står af her.
Jeg har givet dig det, jeg havde til dig.

Jeg håber inderligt, at du bliver voksen i den betydning, som jeg har skitseret ovenfor, og at du tager det ansvar det er, at få styr på din egen eksistentielle krise/situation.

Hjertelig hilsen (og den hjertelige er sjælden fra min side)

Hans

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)