Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af medarbejdercomputer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft er ved at drive mig til vanvid med at få opsat computere til et par medarbejdere.

Vi skal ikke bruge Microsoft 365 og uanset hvad Windows 10 pro tilbyder af veje til at sætte maskinerne op kører det i et cirkulært mynster ind til at man skal oprette personlig microsoft konto for medarbejderen eller oprette noget der hedder azure som åbenbart skulle være min våde drøm om cloud computing og løsningen på ale verdens problemer, men som jeg naturligvis ikke behøver at vide mere om hverken hvad er eller hvad det koster.

Hvordan får vi bedst sat to helt almindelige computere op som skal have installeret kontorprogrammer og CAD/PLC programmer. 

Microsoft account går ind og laver en personlig account med familie setup men ikke noget jeg skal bruge for virksomheden.

Fra Viborg
Tilmeldt 31. Oct 16
Indlæg ialt: 18
Fra  Hyggeonkel Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I nyere udgaver af Win 10 er det næsten umuligt at snige sig uden om at oprette MS kontoen og blot køre med lokal konto.

Men, det kan lade sig gøre: Sørg for at maskinen *ikke* er forbundet til internettet, når du sætter den op, så får du automatisk adgang til at lave en lokal brugerkonto.

Dbh.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hyggeonkel:

I nyere udgaver af Win 10 er det næsten umuligt at snige sig uden om at oprette MS kontoen og blot køre med lokal konto.

Men, det kan lade sig gøre: Sørg for at maskinen *ikke* er forbundet til internettet, når du sætter den op, så får du automatisk adgang til at lave en lokal brugerkonto.

Dbh.

Tak for detaljerne - ja det er også min nyeste erfaring at jeg ikke rigtig kan undgå at skulle være venner med Microsoft, og andre store tech firmaer der lever af vore data. Sjovt at alle andre end Microsoft og Google skal have een knap hvor man kan sige nej tak til sporing - deling af data mv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sporing er jo en del af det - men der er også fordele. Du kan sætte en ny computer op 100% som den gamle via din konto - du har MS authenticator som ekstra sikkerhed til indlog (type tofaktor) på en lang række ting - så jeg er glad bruger - med den sporing der så er mulig op trods

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ja sporing er jo en del af det - men der er også fordele. Du kan sætte en ny computer op 100% som den gamle via din konto - du har MS authenticator som ekstra sikkerhed til indlog (type tofaktor) på en lang række ting - så jeg er glad bruger - med den sporing der så er mulig op trods

vh John Hannover

Hvis jeg simpelt kunne lave en virksomhedslogin med de fordele der er, og så administrere computere der fra var det nok at foretrække, men det bliver kluntet når man ikke kan bruge virksomhedsemail og skal have en privat email adresse og et mobilnummer pr medarbejder for at tilfredsstille Microsoft og hvad de synes man bør have. 

To-faktor sikkerhed bliver netop et problem når du ikke selv skal administrere din computer og du ikke har din egen mobiltelefon associeret.

Vi bruger nogle software pakker som vi ejer og hvor vi løbende får nye problemer med alle de nye smarte ting som Microsoft synes vi har brug for, og at vi eksempelvis skal opgradere vores CRM fordi Office ændre API og makroer. Basalt er min oplevelse at vi konstant skal bruge tid og penge på ting som virker formiddabelt indtil Microsoft får nye ideer, så eksempelvis automatisering som kan spare os ugevis af manuelle dokumentationsopgaver lige pludselig ikke virker, og vi overgår til copy/paste.

Min problematik er at jeg mener at jeg kender min virksomheds behov bedre end Microsoft gør, og Microsoft har opfattelsen at jeg bare ikke ved bedre og at hvis jeg gjorde så havde Microsoft the perfekte produkt. 

Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er altså løsninger til det hele.

Kører du en Windows 10 Home får du det som Microsoft vil have det, med de opdateringer de mener du skal have.

Kører du det med korrekt version af Windows, et AD sat korrekt op og kører på de korrekte update channels så slipper du for problemer. Her sker ingen API ændringer heller.

https://duelhost.dk | Markedets bedste webhotel med dansk support.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Kører du det med korrekt version af Windows, et AD sat korrekt op og kører på de korrekte update channels så slipper du for problemer. Her sker ingen API ændringer heller.

Det har du sikkert ret I selvom det lyder som sort snak. 

Der er dog løbende ændringer til hvordan MS Office interagerer med andet software, hvor specielt Office 365 kræver sine egne veje.

Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu nævner du jo Office 365 og så kan jeg se hvorfor - du har valgt det forkerte produkt.

Som Microsoft selv nævner: "Microsoft 365 is a subscription service that makes sure you always have the most up-to-date modern productivity tools from Microsoft."

Du har valgt en løsning hvor man løbende får opdateringer som de kommer og derfor altid har det nyeste - dette inkluderer API ændringer og hvad der nu ellers sker af ændringer.

Det du rent faktisk leder efter er Office 2019, 2016 eller hvilken version du nu ønsker.

Disse udgaver får fejlrettelser og sikkerhedsopdateringer men der sker ikke API ændringer eller store funktionalitetsændringer som påvirker kompabiliteten.

Denne info er ganske tilgængelig hos Microsoft selv, https://support.microsoft.com/en-us/office/what-s-the-difference-between-microsoft-365-and-office-2019-ed447ebf-6060-46f9-9e90-a239bd27eb96

Så det er altså svaret; du har valgt en forkert løsning.

Det samme gør sig helt sikkert gældende for Windows - jeg gætter på i ikke har valgt en udgave som udelukkende får fejlrettelser og sikkerhedsopdateringer, men har valgt en som får de halvårlige opdateringer?

https://duelhost.dk | Markedets bedste webhotel med dansk support.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Det samme gør sig helt sikkert gældende for Windows - jeg gætter på i ikke har valgt en udgave som udelukkende får fejlrettelser og sikkerhedsopdateringer, men har valgt en som får de halvårlige opdateringer?

Du har fuldstændig ret at vi har valgt de Windows 10 Pro der er præinstalleret fra Dell og Lenovo, som i den seneste version (fra Dell) er meget insisterende på Microsoft online produkter.

Vi installerer lidt ældre Office pakker, men det er windows opsætningen der driller, og hvor de gode råd i tråden skal prøves.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)