Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg gøre ved chikane & falske anmeldelser?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Albert van Harten:

Jeg har haft én (heldigvis kun én) falsk anmeldelse: en person som jeg før i tiden betragtede som god ven skrev på Google en anmeldelse: "dårlig service og ingen backup", eller noget i den retning. Og gav mig én stjerne.
Jeg svarede meget pænt - måske ikke helt ordret som dette, men omtrent samme ordlyd:

Hej <navn>. Tak for din anmeldelse. Jeg er meget ked af at du oplever min virksomhed sådan. Jeg har dog kigget på sagen, og det viser sig at du aldrig har købt backup-tjenester eller serviceydelser hos mig. Så du må forveksle mig med en anden virksomhed."

Nu tænker jeg, at jeg nok skulle have tilføjet: "Hvis jeg kan hjælpe dig med bedre serviceydelser eller backuptjenester du har fået leveret af andre, siger du bare til, jeg er sikker på at jeg kan gøre det på en mere tilfredsstillende måde". Det var en misset chance fra min side. Men vedkommende har aldrig mere lavet flere dårlige anmeldelser.


Han har dog senere prøvet at "fikse" venskabet. Jeg ønsker ikke at være venner med ham længere, så det tog er kørt.


Albert



Hej Albert,

Det var faktisk en super kommentar og komme med til næste person, tænker jeg.

Mr.X, kender jeg overhovedet ikke. Har aldrig mødt, snakket eller arbejdet sammen med Mr.X

Mr.X`s kommentar er desværre ikke om vores servers som vi udføre. Det er mere: Umoden og utrolig smart-i-en-fat type der har denne virksomhed. Kan ikke anbefale! osv. For være facebook opslag vi sætter op med arbejde osv. Kommen kommentaren fra Mr.X: Hold da kæft det liner lort, skal det se sådan ude osv osv.
Men kommentar i opslag, kan man da tryk på slet knappen. Man kan åbenbart ikke blocker personen i firmaets facebook gruppe?.

Håber du forstår hvad jeg mener med hvad vej de kommentar køre..
Tilmeldt 15. Jan 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Pythonrap:

Du er desværre ikke den eneste og heller ikke den sidste.


En af mine venner har et firma, der tilbygger/ombytter/renoverer osv.


Når en uge er omme gennemgås arbejdet, således en faktura for ugens arbejde kan sendes. Efter aftale med kunderne optages disse, således der kan laves et referat. Så er alt i den skønneste orden.. Super fint, WAUUUW osv.


Så projektet er færdigt og skal endelig gennemgås, så informeres der ikke om optagelse og så er alt det, som tidligere er lavet noget værre l..., "man skulle skamme sig", ja selv spartling, som kunderne selv skal lave, er pludselig udført af byggefirmaet!!. Alle optagelser bliver gemt, således at dem der prøver advokat, taber. For alle deltagere ved gennemgang, bliver nævnt ved navn og skal svare om de er mødt op.


Så du skal bare tage fat i "kunden" og bede om en forklaring, da du ikke kan navnet i kartoteket.




Hej Pythonrap,

Det som du beskriver om din ven.
Kender jeg også udmærket til, men det er en ting/verden som forgår inde for nybyggeri ved visse typehuse firmaer.
Vi arbejder mere i renovering og mindre service opgaver. Eller underleverandør hos andre mester inde for faget

Har valgt og holde mig så lagt væk fra nybyggeri, hvis det er byggeri for huscompagniet og andre visse typehuse firmaer.
For før, jeg selv valgt og blive mester. Arbejdede jeg for en mester som bygget for disse firmaer.
Ja, der får går nogen ting på byggepladsen og på kontoret, som der ikke skal forgå i DK.

Vi har også udført nybyggeri, men så har det altid være for andre mester i faget.

Håber på det bedste for din ven.
Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre har vi følgende praksis i vores branche:

En konkurrent skriver masser af falske anmeldelser på Google / Trustpilot for det meste ikke sig selv, men køber dem på Internettet for få penge.

Et par dage senere kontaktede firmaet fra DK os, der tilbyder SERM (oprydning af dårlige anmeldelser) for 25000 kr pr. Måned plus opsætning.

Tricket har fungeret i årevis, vi forsøgte at fjerne Google / Trustpilot-ratings. Nogle ville blive fjernet fra Google. Trustpilot tilbyder kun premium-versionen, og du kan gøre det der, rent penge at tjene.

I Tyskland kan du retsforfølge det, og der er masser af advokatfirmaer, som gerne hjælper med at beskytte sig mod negative anmeldelser. I 99% af tilfældene afholdes omkostningerne altid af den person, der skrev anmeldelsen.

I DK er du desværre ikke beskyttet mod det.

 

I det store og hele kan du tabe en masse penge meget hurtigt på grund af idioter (der skriver uberettigede kommentarer af frustration, sjov eller på anden måde) og konkurrenter.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Håndværkeren2021:


Ja jeg kender udmærket Mr.X fulde navn fra hans Facebook & Google. Tænker hvis jeg skriver personens navn her, får han vel bare hans venner til at gør det samme igen?. Ønsker ikke og prøve med falske anmeldelser & chikane igen :(

Mr.X arbejder i et konkurrerende firma, hvor de er 50 mand i firmaet.

Hos os er vi kun 2. Medarbejder og mig selv mester.

Hvis modparten arbejder i en konkurrerende virksomhed, er der tale en om grov overtrædelse af markedsføringsloven.

Så kræver det bare, at du har hans adresse, og vupti kan du gå efter ham direkte juridisk. Jeg skal gerne hjælpe dig, hvis det er, at du kan skaffe personens adresse.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Jan 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
SEKR:

Desværre har vi følgende praksis i vores branche:

En konkurrent skriver masser af falske anmeldelser på Google / Trustpilot for det meste ikke sig selv, men køber dem på Internettet for få penge.

Et par dage senere kontaktede firmaet fra DK os, der tilbyder SERM (oprydning af dårlige anmeldelser) for 25000 kr pr. Måned plus opsætning.

Tricket har fungeret i årevis, vi forsøgte at fjerne Google / Trustpilot-ratings. Nogle ville blive fjernet fra Google. Trustpilot tilbyder kun premium-versionen, og du kan gøre det der, rent penge at tjene.

I Tyskland kan du retsforfølge det, og der er masser af advokatfirmaer, som gerne hjælper med at beskytte sig mod negative anmeldelser. I 99% af tilfældene afholdes omkostningerne altid af den person, der skrev anmeldelsen.

I DK er du desværre ikke beskyttet mod det.

 

I det store og hele kan du tabe en masse penge meget hurtigt på grund af idioter (der skriver uberettigede kommentarer af frustration, sjov eller på anden måde) og konkurrenter.



Hej SEKR,

Jeg kan også godt til det som du taler om ved Trustpilot og hvordan de driver form for virksomhed.
Samt deres tilbuds hæfte på gode anmelder til netop lig din virksomhed for x.xxxx antal kroner.
Jo flere penge du er villige til at betale. Jo flere gode anmelders ude af det blå.

Vi har heldigvis ikke et abonnement hos Trustpilot. Henviser heller ikke vores kunder eller råder andre til at bruge dem.
Men har faktisk også oplevet det samme faktisk, bare ikke så grove/slemme kommentar.
Da jeg vist/fortalt til Trustpilot, kunne de også godt se at den var helt galt og slette det efter nogen dage.
Men det er nu længe siden det sket, 1.5 til 2 år tilbage tænker jeg.

Synes også selv at der skal nok gøres eller andet ved det. For der kommer jo nok lagt mere af dette i fremtiden desværre.
Tilmeldt 15. Jan 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fedt du gider og hjælpe!.

Men jeg skal lige være helt sikker på hvad du mener?.

Modparten - Mr.X arbejder i en konkurrerende virksomhed: Ja

Hvad mener du helt præcis med at jeg skal have hans adresse for at gå efter ham juridisk?.
Jeg er ikke så stærk til det juridisk og alt papirer der efter.
Men jeg/vi er dygtige til at bygge & fix huse.

Kan kun gå ude fra Mr.X arbejdsplads som er et større firma i samme faggruppe ja.

Da jeg informeret pågældende bygge firma om at deres medarbejder skrev disse kommentar.
Fik vi af vide: Vi kan ikke gøre for hvad medarbejderne laver i deres fritide (som er rigtigt nok).
Men de ville skrive/ringe til Mr.X at personen skulle stop med at svine folk til eller slet hvem han arbejder for på Facebook.

Mr.X sletter hvor personen arbejder og forsætter med kommentar, derefter.

Jeg tager med glædelig mod din hjælp og viden om dette.
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)