Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed eller PMV

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har netop oprettet en PMV, men er blevet i tvivl om det er det rette for mig. Jeg er igang med at starte en virksomhed, hvor jeg skal indkøbe en vare (i DK) behandle den og efterfølgende sælge gennem en webshop. Hvad vil i anbefale? Jeg forventer ikke at indtjeningen vil blive over 50.000 kr., men er usikker på om det er mest fordelagtigt at kunne trække moms fra på de indkøbte varer.

På forhånd tak for svar!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke indtjening men omsætning som ikke må overstige 50 t på nogen tolv mdr periode = man bør registrere moms senest når man rammer 4.0000 per måned

Du vil så sikkert dels få kunder der undrer sig over du ikke en gang har moms = er megete lille webshop, og hvis du kommer over, vil du skulle lægge moms på og dermed ændre alle priser

Hvis du er sikker på ikke at ramme 50.000 - eller i alle fald registrerer senest når du rammer ca 4000 per måned, så har du jo lidt lavere salgspriser men jo heller ikke momsfradrag af købet. Jeg ville ikke drømme om, at have webshop hvis min drøm samtidigt var omsætning under 50 t per 12 mdr - Tænk på returvarer og måske ikke voldsom margin - du ender let med at den smule indtægt du har bliver ædt af omkostninger til bank, betalingsløsning regnskabshjælp og og

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for hurtigt og fyldestgørende svar. Jeg vil helt sikkert ændre det til en enkeltmandsvirksomhed!
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bredekjær:
Jeg forventer ikke at indtjeningen vil blive over 50.000 kr.,

Der er altså ikke tale om indtjening, men at du max må have en omsætning på 50.000 DKK, hvilket vil sige max må omsætte for ca. 4.100,00 DKK pr. måned.

Du har pligt til at lade dig moms reg. så snart du kan se at du vil få en omsætning på 50.000 DKK inden for 12 måneder.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Og udover, at du skal lade dig momsregister, når du når de 50.000 kr. i omsætning.

Vil det som regel kunne betale sig, at lade sig momsregistrer ret hurtigt efter opstart.
Fordi så vil du også kunne fratrække den indgående moms, den af dit vare og materiale køb m.m.

Omkostninger er som regel "store" ved opstart. Og kommer som regel før indtægter (altså varesalg m.m.)Wink
DERFOR 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)