Jeg har et års tid været momsregistreret, selvstændig bibeskæftigelse, men endte i stedet hurtigt som fastlønnet freelancer på fuld tid, uden tid til firmaet, som nu skal lukkes, da jeg går på barsel. (Jeg har afmeldt hos moms + udfyldt papirer til afmeldelse hos erhvervs- og selskabsstyrelsen). Resultat på firmadelen er derfor ganske beskedent, men hvordan opstiller jeg et afsluttende regnskab? Hos Skat har jeg fået oplyst, at jeg skal indberette mit driftsresultat (beskedent overskud) i rubrik 111 på min årsopgørelse. Jeg har søgt på nettet for at finde en enkel skabelon, med de rette begreber, uden held, mon der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig?
Faktureringer - Jeg har i alt kun sendt 8 fakturaer, og selv afregnet 1 faktura. Afregnet moms - Betalt moms apr07, juli07, okt07 kvartal, jan08 kvartal. I alt afregnet 8513 kr til moms. Varelager - Intet varelager, har brugt mine private programmer, computer, etc herhjemme da jeg vidste måtte lukke ned i år pga barsel.
Kan finde ud af at udfylde 111-118, men når jeg så kommer ned i bunde på tastselv siden, beder den mig om at udfylde 300-380. Og den er godt nok lidt forvirrende. Kan jeg bare springe den over eller hvordan og hvorledes?