Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for rejser i Europa

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Dec 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Først og fremmeste tak for at godt site, med god tone og fremragende svar og blogindlæg.

Jeg har her i mellem julen oprettet en ny virksomhed. De seneste 6 år, har jeg arbejdet med at afvikle, sælge og arrangere bryllupper. Som lønmodtager, og nu ansat som driftschef i en virksomhed hvor bl.a. bryllupper er vores kerneforretning.

Jeg har oprettet et enkeltmandsvirksomhed og dermed også cvr. nummer. Derudover er jeg i dialog med min bank om jeg skal have en iværksætter konto eller etableringskonto.

Jeg har oprettet en virksomhed med henblik på salg af destinationsbryllupper, der vil sige bryllupper uden for landets grænser.

I den forbindelse, er jeg allerede i dialoger med flere venues, fotografer, blomsterdekoratører med mere. Og specielt venues har jeg behov for at komme ned og se, besøge lave kontrakter og samarbejde med.

Bryllupper har typisk en tidshorisont på 2-3 år, så derfor forventer jeg ingen omsætning forend om 2-3 år.

Jeg har allerede planlagt at jeg skal bruge ferie og weekender på at besøge venues. Jeg kan på flere blogindlæg og svar, læse at man kan trække udgifter til rejser og ophold fra.

Hvis jeg bruger 3 uger af min sommerferie, på at rejse eks. Italien tynd, besøge Venues, opsætte møder med andre måske fremtidige samarbejdspartner - kan jeg så trække mine rejseomkostninger fra?

Jeg har ikke i sinde at snyde staten, eller snyde i skat. Men jeg tænker at det fra Skat's synspunkt kan se noget spekulativt ud, hvis man rejser til varmere himmelstrøj, hver gang der er ferie, og weekender og man ikke har omsætning i virksomheden.

Håber på hjælp.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min opfatttelse er, at det er tvivlsomt uden indtægter - men svaret er jo ja - hvis du kan sandsynliggøre, at der intet ferie er i det - at det ene og alene er for forretning. Det kunne være via entrembillet, messe bilettter osv - men 3 uger til siden i sommeren, tror jeg du meget let får alvorlig tvivl om fra skats side
Rejste du onsdag til fredag alene - og til en bryllusmesse i Rom, så ville jeg se det muligt, men ikke længere mere uspecifikke

Læg dertil, at uden omsætning i nogle år, vil skat let kunne se det som, at det ikke er for at bevare og udbygge forretningen, men som forberedelse til en forretning der slet ikke eksisterer, lidt som ny uddannelse for at kunne starte forretning ikke vedligeholder eksisterende

Du kan evt skrive til skat - med specifikt svar, under bindende svar - da det vel kan være et afgørende punkt i din planlægning

Personligt synes jeg det lyder som risiko projekt og noget der burde være i ApS fra start ret klart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Dec 20
Skrevet kl. 11:57

Hej John,

Mange tak for hurtigt svar - det giver meget godt mening. Så tager jeg den bare af egen lomme.

Der er dog to ting jeg i dit svar hæfter mig ved.

1. Skal man i forhold til udgifter tænke at det er forskel på om man er ved at bevare og udbygge en virksomhed, eller om man er ved at foreberede til en virksomhed?

2. Hvordan kan det være du tænker det er bedre at oprette et Aps? - jeg gik selv med overvejelse, men på baggrund af nogle af dine indlæg valgt jeg en enkelsmandsvirksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57

1 ja i princip skal man det - men ofte kan der være en sammenhæng. F.eks kan du ikke stifte elbutik og trække din elektrikeruddannelse fra - og heller ikke altid bare trække alle opstarts udgifter til undersøgelser, generelt ikke advokat i opstart osv fra - der skal være en sammenhæng til at bevare og udbygge forretningen

2 var alene fordi jeg tænkte det lød som noget man kunne have ret stor personlig risiko i - og så er ApS jo meningsfyldt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:57

Jeg har i efteråret været på en længere rejse i Italien, hvor jeg blandede ferie og arbejde.
Jeg fik på forhånd det råd, at det ville være alt for vanskeligt at anskueliggøre over for SKAT, at der var tale om en arbejdsdel.
"Du kan godt trække et USB-kabel fra, hvis du køber det på turen - hvis det altså er til virksomheden", sagde min bogholder.

Så jeg betalte selv og holdt hver eneste friminut med den renest tænkelige samvittighed.

Hans

Tilmeldt 31. Dec 20
Skrevet kl. 13:03
Mange tak for hurtige svar til jer begge.

Jeg tror jeg tager imod jeres råd om at betale rejsen selv og nyde det hele med god samvittighed.

Om ikke andet, så skal jeg have tilknyttet en revisor. Så kan han/hun guide mig det sidste stykke.

Godt nytår til jer.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)