Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Norsk domæne - hvor køber vi det henne (NUF registreret)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi er netop blevet NUF registrerede med norsk org.nr.

Vi har dog ingen norske adresse - da vi er en webshop.

Vi skal købe vores norske domæne nu, men det første sted blev vi afvist, da vi ikke havde en norsk adresse. Jeg har dog hørt fra flere kilder, at det skulle være muligt at købe en .NO domæne, så længe vi er registeret i Norge (også uden norsk adresse).

Nogle, der ved om ovenstående er korrekt - og gerne, hvor man kan købe et .NO domæne? Simply.com som vi ellers bruger tilbyder det nemlig ikke.

Pft.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

DanDomain.dk :)

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge forslag kræver dog, at man har en fysisk norsk adresse.

Men det er måske et krav så.

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er et krav fra den norske hostmaster.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det nemmeste havde vel bare været at leje et no-domæne? Så behøver I slet ikke tænke på NUF eller norsk adresse overhovedet :)

I skal også være opmærksom på, at hvis I overstiger 50.000 NOK i omsætning via den norske netsiden, skal I registreres i momsregisteret her oppe også + betale norsk moms på samme.

Ref: https://www.altinn.no/starte-og-drive/starte/valg-av-organisasjonsform/norsk-avdeling-av-utenlandsk-foretak-nuf/ 

Jeg har tidligere hjulpet andre med at etablere sig i Norge, men husker ikke rigtigt hvordan vi gjorde det. Jeg ved nogle bruger et advokatkontor som "partner" og ordner det hele via dem, og det hele er egentlig bare en slags postbokstjæneste her i Norge, og jeg har selv lejet domæne ud. Det ordnet vi bare ved at jeg købte domænet, og så kunne den danske webshop pege DNS (eller hvad det nu hedder) til sin egen side. Jeg gjorde ingenting andet end at købe domænet, og sendte brugernavn og password til den danske webshop. De ordnet så resten :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)