Håber der er en der kan hjælpe mig - og håber at emnet er havnet i rette kategori. Sagen er den, at jeg som privat person, har købt en erhvervs ejendom (Værksted) - Da jeg manglede lidt plads til at gå og skrue lidt i gamle biler :-) Da ejendommen er for stor, har jeg delt den op, og udlejer nu noget af den, til en enkelt mandsvirksomhed. Jeg har en leje indtægt på 30.000kr/årligt - det er udlejet momsfrist. Er der nogen fordel i af jeg får mig et CVR nr. og udlejer ud der igennem? Jeg kan læse mig frem til et bundfradrag på 24.000 - Vil jeg kunne bruge det, som det ser ud nu? - Er der andet jeg kan trækker fra (vand, varme, forsikring etc?) Er der en der kort kan beskrive fordelene ved at holde det rent privat kontra at oprette et firma? Jeg har købt det privat - den dag jeg sælger det - vil jeg der bliver opkrævet skat af et evt. overskud? På forhånd tak /Leo |
Jeg kan ikke lige se forskel om du lejer ud privat eller i enkeltmands MEN - du har ikke bundfradrag for udlejning til erhverv - det er kun til person/bolig udlejning.
Du vil kunne have fradrag for evt skatte på den del præcis og påvist forbrug blot
Jeg tør ikke svare på hvad der sker ved salg, normalt er der ikke skat ved salg af bolig man bor i, men her kompliceres det af det er erhvervsbolig du har købt (hvis du også bor i den) Bor du ikke i den så ja, så vil der være skat af fortjenesten ved salget i alle fald
vh John Hannover