Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en virksomhed nægte at sælge til mig?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en virksomhed som i omkring 4 år har købt varer hos en dansk møbelkæde, og solgt disse videre i vores lokalområde, da det er besværligt at få varerne leverede her hvor vi bor.

Dette samarbejde har været godt for begge parter, og vi har haft voksende salg siden starten.

Men tidligere I denne uge fik vi at vide at salget til os vil stoppe pr. 1 januar 2021, hvorefter vi ikke vil kunne købe hos dem længere.

Da 99% af vores omsætning kommer fra denne ene møbelkæde, bliver vi nu nødt til at nedlægge vores virksomhed.

Men har møbelkæden ret til at nægte salg til os, på grund af at vi videresælger varen?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

engie:
Men har møbelkæden ret til at nægte salg til os
JA, og de behøver have en legitim grund til det

Fra 3520
Tilmeldt 10. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Medmindre de produkter du køber hos leverandøren er unikke, så kan jeg ikke se hvorfor du er nødsaget til at lukke din virksomhed. 

Der findes masser af leverandører i dk og udlandet, så klø på og find flere leverandører, med primær fokus på de bedst sælgende produkter.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
og de behøver have en legitim grund til det

jeg mente selvfølgelig, at de IKKE behøver have en grund til det.

Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg er ikke jurist, så du må selv undersøge nærmere.
Jeg ved at JBS, når de ønsker at stoppe samearbejdet med engros kunder, har det omkring deres advokater, for ellers kan de komme i problemer, som de siger.
Men det er da godt nok en skidt samarbejdspartner, med så kort et varsel. Har i mon fået en grund?
Man får tanken at i måske har gjort noget, som ikke passede dem?

Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden vi har fået er at de ikke vil have videresalg af deres produkt. De vil selv sørge for alt salg til enduser som de siger.

Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I så fald er det virkelig dårlig stil. Jeg ville nok lige vende det med en advokat med speciale i erhvervsret. 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)