Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommerciel kafferister fra hoppy til erhverv...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,


Jeg har ristet min kaffe på en Behmor i noget tid, og kunne godt tænke mig at tage et step op. Går og drømmer om at starte et Micro risteri. Jeg er blevet anbefalet en Comorant fra UK, men der er pt. 1 års ventetid, så det er ikke aktuelt for mig. Der er virkelig mange producenter, specielt fra Kina. Det er lidt en jungle, så ville høre om der er nogen her som kan anbefale en producent/hjemmeside?. Hvis nogle af jer kan anbefale en roaster i 500 g - 2-3 kg batch size. I gas og gerne

Glædelig jul!

mvh Andreas
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 16. Oct 20
Indlæg ialt: 8
Fra  e-vitamin Group Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel et spørgsmål om pris. Kongen er Probat fra Tyskland, og du kan evt. tage et kik på deres Probatino eller de mindre "sample roasters", men den koster. Mange af de nye fra Kina er helt udmærkede, men det er svært at finde test og oplysninger på dem. Prisen er dog også en helt anden. Du skal også regne med, at hele nabolaget kan følge dine fremskridt som Roastmaster.

Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allen,

Tak for svar. linket med test du henviser til har jeg desværre ikke adgang til , da den siger det er en lukket gruppe. Prisen tænker jeg i omegnen af 40-50.000 kr. det har jeg i hvert fald set et par ristere til fra kina, men spørgsmålet om de er noget værd. Jeg har forespurgt hos Probatino - deres samle roaster 1 kg koster 24.000 euros.. det er lige i overkanten for mig pt.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 16. Oct 20
Indlæg ialt: 8
Fra  e-vitamin Group Skrevet kl. 05:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amos.

Linket til "test" er noget Amino automatisk genereret, og ikke et jeg satte ind.

Jeps, Probat maskinerne er virkelig dyre, og du kan sikkert spare op mod 50% på en maskine fra Kina / Taiwan, og nogle af de maskiner er af ganske udmærket kvalitet. Du skal så tilføje evt. shipping pris (1 kg roasterne vejer 100-150 kg.) og evt. told/ moms). Hos nogle leverandører er shipping prisen dog inkluderet i prisen.

Hvis jeg skulle anbefale en 1 kg. roaster bliver det Yang Chia fra Taiwan. som producerer virkelig gode maskiner. De bliver mest solgt under navnet Feima, og leverandøren er Bella TW Trading co. Bella sælger to 1 kg. roastere. 801N 1Kg standard table roaster. og EVO-I 1Kg professional table roaster. Jeg mener at kunne huske at 801N er omkring $5000 pt. ca. 30000 DKK. men jeg er ikke helt sikker på prisen.

Hvis du vil kikke efter andre maskiner, er Home Barista et godt sted.

Jeg stødte på den her fine maskine forleden :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Kent:
du kan sikkert spare op mod 50% på en maskine fra Kina / Taiwan

Tjah men du glemmer hele alle aspekter omkring maskin-. el / gas  og fødevare-sikkerhed.  Det kan blive en rigtigt dyr fornøjelse hvis nogen kommer til skade eller der opstår en brand.

i øvrigt er der også hele problematikken omkring service og reservedele.   

Faktum er det kan blive en rigtigt dyr fornøjelse at spare  ved at købe noget Kina vare.  I øvrigt sjovt som folk har det med at glemme at Kina rent faktisk er et diktatur.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)