Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR til Privatkøb

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,


Jeg har en lille hobby virksomhed, udover mit faste arbejde. i min hobby virksomhed så strikker jeg små sokker, hvor jeg ikke rigtigt har nogle fortjeneste, det er mest for hyggens skyld jeg gør det.


Mit spørgsmål er så om jeg må/kan oprette et CVR til privat forbrug, da jeg har set man kan få billigere materialer, men man kan kun købe hvis man har et CVR nummer? Har søgt lidt rundt på nettet og kan ikke rigtigt finde et konkret svar.


rigtigt god dag. :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have et erhvervsmæssigt formål hvis du skal oprette CVR - her feks som PMV hvor du, hvis du strikker sokker med det formål at tjene penge, godt vil kunne forsvare CVR nr - men sørg for ikke så at skulle lægge alle mulige sjove fradrag ind men hold det i høj grad til det, som regulært hører til sokkerne

Jeg skriver PMV = uden moms, da jeg går ud fra din omsætning er under 50.000 kr på alle 12 mdr periode

Du kan læse om stiftelse af PMV/enkeltmandsvirksomhed - drift, skat - evt moms og meget andet letlæst i e-bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det første svar var vist ikke helt hvad der blev spurgt.

Som udgangspunkt kan jeg ikke se, at der skulle være noget større problem i det du ønsker. Du skal dog huske, at du som erhvervskunder som udgangspunkt ikke har 14 dages returret og lignende, ligesom der i højere grad er aftalefrihed om vilkårene.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)