Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PARTNER SØGES

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Det var da meget firkantet sat op. Jeg er selv udvikler og er partner i et IoT firma hvor vi har automatiseret en ellers manuel proces. Softwareudviklingen var ret trivielt - det sjove er at udvikle konceptet og være med til at skabe et produkt som skaber værdi.

Ja, det er lidt firkantet, og jeg ved også at der er undtagelser. Det er også mere for at afromantisere idéen om at programmering er en forholdsvis lille opgave.

Nicolai Lundgaard:

Lad være mere at tage et lån i huset som det første. Særligt hvis du ingenting ved om softwareudvikling. Forsøg først med fonde som f.eks. InnoBooster hvor vi selv har fået funding.

Det har du også helt ret i, men hvis man tror på sin egen idé, så må man også turde at tage risikoen at sætte sit hus på spil.

Bejer:

Jeg tager rådet om en forretningsplan til mig, og jeg er med på at programmør ikke udviklere ideer men udvikler. Dog har jeg erfaret, at programmør er bedst til at vurdere hvilke sprog de vil programmere i (et område jeg i øvrigt har meget lidt kendskab til). Jeg har lavet en skabelon, derfra er hensigten at diskutere skabelonen med en evt. partner for derefter at lave kravspecifikationerne.

Du kan altid bruge lidt penge på at få input fra en programmør eller en der ved en masse om softwareudvikling. Det input kan du så bruge i en forretningsplan, som du så kan prøve at værdiansætte (eller hvad det nu hedder).

Bejer:

Ideen om at låne en pose penge, og den vej betale en programmør til at udvikle systemet/websitet holder i min optik ikke. Dels fordi jeg gerne vil bygge virksomheden op sammen med en, men ligeledes fordi websitet skal vedligeholdes og videreudvikles.