Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PARTNER SØGES

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Det var da meget firkantet sat op. Jeg er selv udvikler og er partner i et IoT firma hvor vi har automatiseret en ellers manuel proces. Softwareudviklingen var ret trivielt - det sjove er at udvikle konceptet og være med til at skabe et produkt som skaber værdi.

Ja, det er lidt firkantet, og jeg ved også at der er undtagelser. Det er også mere for at afromantisere idéen om at programmering er en forholdsvis lille opgave.

Nicolai Lundgaard:

Lad være mere at tage et lån i huset som det første. Særligt hvis du ingenting ved om softwareudvikling. Forsøg først med fonde som f.eks. InnoBooster hvor vi selv har fået funding.

Det har du også helt ret i, men hvis man tror på sin egen idé, så må man også turde at tage risikoen at sætte sit hus på spil.

Bejer:

Jeg tager rådet om en forretningsplan til mig, og jeg er med på at programmør ikke udviklere ideer men udvikler. Dog har jeg erfaret, at programmør er bedst til at vurdere hvilke sprog de vil programmere i (et område jeg i øvrigt har meget lidt kendskab til). Jeg har lavet en skabelon, derfra er hensigten at diskutere skabelonen med en evt. partner for derefter at lave kravspecifikationerne.

Du kan altid bruge lidt penge på at få input fra en programmør eller en der ved en masse om softwareudvikling. Det input kan du så bruge i en forretningsplan, som du så kan prøve at værdiansætte (eller hvad det nu hedder).

Bejer:

Ideen om at låne en pose penge, og den vej betale en programmør til at udvikle systemet/websitet holder i min optik ikke. Dels fordi jeg gerne vil bygge virksomheden op sammen med en, men ligeledes fordi websitet skal vedligeholdes og videreudvikles. 

Begge argumenter er velkendt og valide. Vedligeholdelse og videreudvikling bør ikke være noget problem, såfremt den oprindelige programmør har dokumenteret sit arbejde. Og at bygge firmaet op med nogen: som sirene sagde tidligere, er det bedre at alliere sig med en sælger end med en programmør.

Bejer:

Hvis jeg sætter det lidt på spidsen, så skal programmøren i din optik have løn og ingen anpart....?

Det ene udelukker ikke det andet :) Men undervurder endelig ikke hvor lang tid udvikling tager, og hvilke omkostninger udvikleren har under processen. Så kan der altid senere komme anparter på tale, når systemet skal videreudvikles og vedligeholdes.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Albert van Harten:
Det har du også helt ret i, men hvis man tror på sin egen idé, så må man også turde at tage risikoen at sætte sit hus på spil.

Men hvorfor gøre det som det første hvis der er andre muligheder? Beklager, men det er et meget dårligt råd. Giv en programmør en pose penge, og du risikerer at der bliver leveret noget som ser ud til at virke, men hvor der senere dukker et hav af fejl op pga. fejldesign. Jeg har set det mange gange.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Bejer tager den første den bedste, ja. Desuden har jeg ikke sagt at posen med penge skal gives på forhånd - der findes mange former for afregningsmuligheder.
Så hvorfor først det med huslån? Enkelt: det er nemmere at overbevise sin bank at låne ekstra penge (vel at mærke hvis der er friværdi i huset) end en InnoBooster eller andre fonde. Så om der reelt set er andre muligheder, står eller falder fuldstændig sammen med om idéen kan bære sig selv, eller - beklager hvis det lyder forkert - kun kan eksistere i Bejers hoved.

Albert

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev ikke at pengene skulle gives up-front, men uanset hvordan der afregnes vil det være umuligt for en ikke software kyndig at vurdere teknologivalg, arkitektur og kodekvalitet. Det er i mine øjne bedre at have en person med som har hånden på kogepladen, som alt andet lige vil tage større ansvar for løsningen.

Har du nogen erfaring med InnoBooster? Så vidt jeg husker er det næsten 25% af ansøgere under 500.000 som får tilsagn. Det forudsætter selvfølgelig at man opfylder kriterierne.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:
Jeg skrev ikke at pengene skulle gives up-front, men uanset hvordan der afregnes vil det være umuligt for en ikke software kyndig at vurdere teknologivalg, arkitektur og kodekvalitet.

Og jeg skrev ikke at posen skulle indeholde alle penge der kom ud af huslånet, og at der skulle indgås en aftale med den første den bedste.

Nicolai Lundgaard:
Det er i mine øjne bedre at have en person med som har hånden på kogepladen, som alt andet lige vil tage større ansvar for løsningen.

Jeg kan sagtens følge dig i den holdning. Jeg tror det er lettere at blive den næste præsident i Iran end at finde en programmør der på basis af en idé vil vie sin tid, kræfter, erfaring og kompetencer.

Nicolai Lundgaard:
Har du nogen erfaring med InnoBooster? Så vidt jeg husker er det næsten 25% af ansøgere under 500.000 som får tilsagn. Det forudsætter selvfølgelig at man opfylder kriterierne.

Ja, det har jeg. Jeg ved ikke hvor du har hørt 25%, jeg har hørt andre tal. En idé skal virkelig være banebrydende: der skal ikke være noget som helst der bare ligner idéen en lille smule. InnoBooster er ikke nem at danse med.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Ja, det har jeg. Jeg ved ikke hvor du har hørt 25%, jeg har hørt andre tal. En idé skal virkelig være banebrydende: der skal ikke være noget som helst der bare ligner idéen en lille smule. InnoBooster er ikke nem at danse med.

Jeg deltog i Danish Tech Challenge på DTU i 2017, hvor vi og stort set alle deltagere modtog funding fra InnoBooster. De var selv ude at holde oplæg, og det er der jeg har tallet fra. Det var bestemt ikke alle projekter som var banebrydende, og vores var også blot en forbedring af eksisterende løsninger.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, jeg har været med til to forskellige ansøgninger, og begge blev afvist fordi de ikke var banebrydende. Gætter på at der er kommet andre boller på suppen siden 2017 :) 

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten: Jeg har læst begge jeres indlæg, og synes de er interessante på hver deres måde. Jeg kommer helt sikkert ikke til at tage et lån, for at betale en evt. partners løn. Derimod gav funding mig en idé... Jeg kunne sammen med en evt. partner søge om funding, således at der var lidt at leve af indtil vi var oppe at kører. Dermed kunne ville vi også have muligheden for at skærer ideen helt til, sål den blev tilpasset til vores mission og passion. 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)