Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskatteordning og forskudsopgørelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige fået mit CVR nummer til en enkeltmandsvirksomhed. Er freelance konsulent. Vil kører den under virksomhedsordningenda jeg ønsker at spare op i virksomheden, betale 22% i skat og invester resten.

Jeg har på min private forskudsopgørelse angivet i rubrik 184 "Virksomhedsordning - ikke vekselerer" og samtidig udfyldt felterne, som skal udfyldes i denne sammenhæng:

- 221 - Overskud af selvstændig virksomhed før fradrag for medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag, renter og rentekorrektion

- 435 - Underskud af selvstændig virksomhed før renter og rentekorrektion

- 296 - Over-/underskud af udenlandsk virksomhed

Jeg er lidt i tvivl om felterne kun er i tilfælde af jeg udbetaler udbytte til mig selv privat (hvilket ikke er planen - kun at jeg vil give mig selv løn)? Undre mig nemlig over at hvis jeg indtaster et overskud i feltet 221 har det indflydelse på mit private skattekort.

Håber mit spørgsmål giver mening.

Mvh Peter Poulsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt uanset VSO har jo betydning for dit privat skattekort - enten personskat eller acontoskat nedsætter dit fradrag så skatten betales via der hvor der trækkes skat (arbejde eller andet)
Det er ikke tilrådeligt at bruge VSO uden hjælp med mindre man er god til hæverækkefølge mm og så skal det jo også være for at spare topskat, for ellers sparer man jo op til topskat med penge man kunne have få'et ud med bundskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Alt uanset VSO har jo betydning for dit privat skattekort - enten personskat eller acontoskat nedsætter dit fradrag så skatten betales via der hvor der trækkes skat (arbejde eller andet)
Det er ikke tilrådeligt at bruge VSO uden hjælp med mindre man er god til hæverækkefølge mm og så skal det jo også være for at spare topskat, for ellers sparer man jo op til topskat med penge man kunne have få'et ud med bundskat

vh John Hannover

Tak for dit svar - på trods af det gjord mig marginalt klogere. Jeg betaler pt topskat og forventer også at betale topskat i 2021 - og selvom jeg ikke rammer topskattegrænsen i 2021 er det vel højest besværet/omkostningen med et VSO som er spildt.

Jeg forventer også at kører en del km i egen bil og derfor kunne udbetale kørselsgodtgørelse efter statens takster til mig selv ud over løn.

Mine tanker/logik med VSO hvis alt går som forventede er: Omsætning på 1.000.000 kr i 2021. Udbetaling af løn til mig selv op til topskattegrænsen, udbetaling af kørsel (skattefrit) i privat bil indtil grænsen nås (km eller antal dage), opspare resten i VSO og betale virksomhedsskat (22%) og investerer det opsparede (f.eks. ejendomsselskaber).

Hvis jeg valgte at etablere et ApS ville virksomhedens overskud vel ikke påvirke mit private skattekort? Det troede jeg heller ikke at en enkeltmandsvirksomhed under VSO ville. 

Virker min beslutning om at kører det som enkeltmandsvirksomhed under VSO helt forkert?

Når du skriver "alt har jo betydning for dit private skattekort" -  er det så kun alt når der er tale om personligejet virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) eller.....?

Kan godt være jeg må se i øjnene at jeg har brug for en revisor :-)

Tilmeldt 5. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Meinert

Du behøver skam ikke gå til en revisor. Hvis du vil selv, kan du også selv. 
Prøv at hoppe ind på Digital Revisor - digitalrevisor.nu 

Vi har et online værktøj, der sætter folk som dig i stand til at skabe den optimale skat og indberette i forbindelse med din enkeltmandsvirksomhed helt selv. Vi kan hjælpe med alle skatteordninger, svarer på dine spørgsmål, og det hele er lavet i samarbejde med revisorer, så vi kan sikre, at du får lige præcis det, du har brug for. 

Jeg vil anbefale dig at lave en bruger, så kan du lave en årsrapport i udkast og skrive til os i chatten. Når du er helt færdig, giver vi dig en oversigt over, hvilke rubrikker og tal, du skal angive på SKAT. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

meinertt:

Tak for dit svar - på trods af det gjord mig marginalt klogere. Jeg betaler pt topskat og forventer også at betale topskat i 2021 - og selvom jeg ikke rammer topskattegrænsen i 2021 er det vel højest besværet/omkostningen med et VSO som er spildt.

Jeg forventer også at kører en del km i egen bil og derfor kunne udbetale kørselsgodtgørelse efter statens takster til mig selv ud over løn.

Jo - hvis du ikke rammer topskat - så betaler du aconto 22% og sparer så resten op. Efterhånden vil det du har sparet op jo efterhånden, når det kommer på toppen af anden indkomst, ikke kunne komme ud til bundskat. Derfor at andet lig - uanset ApS eller VSO, tager man løn ud op til topskat hvert år
Der er ikke forskel på kørselsgodtgørelse som altid har fradragsværdien, uanset alm personskat, VSO eller ApS. Eneste forskel er, at i ApS skal du have en reel løn samtidigt

Personlig virksomhed, uanset VSO indgår i personlig indkomst og har kun personlig selvangivelse, modsat ApS som har off. årsrapport og egen selskabsselvangivelse (og her er de 22% ikke aconto men fast selskabsskat) så ja-  alt i personlig virksomhed går på personlig indkomst 

VSO kan du vente med at besluttet til efter et år er gået, og du ved OM du skal i ly for topskat.

Du skal ikke vælge mellem VSO og ApS ud fra skat som udgangspunkt, men ud fra specielt hæftelse, og så - at ApS er offentligt regnskab og har en række ekstra krav på sig
Du kan læse meget mere om både det at stifte personlig virksomhed  - VSO - ApS i detaljer, med skat, regnskab, moms og en hulens masse andet som du kan se i indholdsfortegnelserne her - for små penge i

https://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html som er grundbog for iværksættere som E-pub til alle boglæsere -  eller
den lidt større Startup som findes som PDF ebog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.com/2019/06/update-af-startup.html 
vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)