Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nul kunder i hurtigt voksende branche - folk bruger mig, men gider ikke at betale?

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
GVs:

"Ja, jeg har i nogle år undervist gratis ved siden af mit faste job"

 

Er det den samme målgruppe du prøver at sælge til nu? Det er noget rod. 

 

På din webside prøv med en "om mig" sektion evt med en video. Det hele mennske. 

 

Corona holder nok folk tilbage du tilbyder selvfølgelig fjernundervisning, hvor du kan mere end de andre, og mere en bare et Zoom møde? Det skal være klart og fokus lige nu.

 

Som andre har skrevet er eleven brugeren og forældre i de fleste tilfælde nok beslutningtager og betaler.

Uanset hvilken målgruppe skal der være fokuse på værdien, "Jens øger sin karakter fra x til y og blev rig og berømt" agtigt, mere succces og fik flere venner, what ever. Det er altså hamrende ligegyldgt hvad du gør, det er slut værdien du skal markedsføre.

Til forældrene sikkerheden i at barnet klare sig godt eller hvad de nu går og bekymre sig om. Skal dit barn være bagud fra de andre som tillige gør det. 

Der er forskel på Nordsjælland of Lolland, men behøver det at være danske kunder? Prøv Udemy.   

 

 


Det er den samme målgruppe - primært folkeskoleelever / deres forældre. I min fritid var fordelingen ca. 80% folkeskoleelever og næsten 20% unge fra ungdomsuddannelser. Nogle gange voksne, men det var under 3 %. Jeg har ført kunde-statistik siden 2003, fordi jeg var sikker på, det skulle bruges senere.

Der mangler måske en hel side "Om mig"? Der kunne jeg skrive CV og lægge video op. Men mit CV vil nok være en svaghed, fordi jeg har skiftet skoler rimelig tit og det har været vikariater. I 4 år har jeg også bare taget en drejning og siddet i kundeservice hos stort teleselskab, fordi jeg skulle have fast job for at kunne nemmere opnå permanent opholdstilladelse.

Ja, du har ret i, at det hele virker lidt rodet og kunderne har svært ved at gennemskue mig og min forretning.
Jeg burde undersøge/forbedre den måde jeg kommunikere min information ud til andre mennesker.

Ja, det er helt klart forældre, der er beslutningstagere og elever er brugere af mit produkt.

Tak, nu er det mere klart for mig, hvad jeg skal arbejde videre på. Fokus på værdien.

Jeg fokuserer på danske kunder, fordi det er målgruppen jeg kender bedst og har succes med.

For resten, jeg har lige fået første henvendelse fra en bekendt i Norge, som ønsker at hendes 17-årige datter får lært mere russisk (moren er fra Rusland). Er der behov i disse tilfælde at kontakte SKAT? For jeg har angivet, at min virksomhed opererer i Danmark og kunder er bosat i Danmark.
Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle markeder/målgrupper, der er meget mindre vant til at betale end andre - og uden at have dyb indsigt, er du nok ramt i et marked hvor det normalt er usynligt for folk at de betaler for undervisningen.

Hvis du har en unik ydelse og kan hjælp folk fra deres nuværende situation og til deres ønskede situation - så handler det selvfølgelig om at kæmpe igen og fortælle folk at du kan hjælpe dem, men det koster.

Der er en grænse for hvor meget det kan betale sig at kæmpe imod markedsmekanismerne, så her er et par forslag som måske kan bruges:

- Allier dig med nogle strategiske samarbejdspartnere, som har adgang til en målgruppe, hvor det for dem er kritisk at de bliver opkvalificeret (det er penge værd) (Fx folk der skal opkvalificeres for at søge job?)

- Producer cases, videoer og generelt social proof, som beviser din kompetence og fortæller folk at du har været lærer tidligere.

- Prøv at retænke metoderne du får besøgende ind på dit website, sådan at det ikke på noget måde lugter af at være gratis - men derimod kun fokuserer på at folk kan få løst et problem med din hjælp. 

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville droppe alt som er gratis. Det gir kun dårlige kunder i din situation.

Drop alt der hedder nedslag i pris.

Har du prøvet med 199,- For en halv time eller 275,- for 40 min. Noget i den stil..

Eller hold på 10personer (150,- pr/pers) over zoom hvor du de derefter kan booke 30-40 min. Eneundervisning.

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

"Må jeg spørge af ren nysgerrighed: hvorfor er mine konkurrenter studerende med 12-tal til 299 kroner og ikke 40-årige lærer-damer med 12 års erfaring til 500-1000 kroner? (Nogle af dem er også lige startet deres forretning - dvs. de er ikke så veletablerede?)"

Både virksomhederne som har universitets studerende som undervisere og dig selv har samme målgruppe. Derfor er det også dine konkurrenter.

Enig i at der er mange faktorer der kan spille ind. Jeg er slet ikke i tvivl om, at i mange tilfælde især i folkeskolen, der har det sociale og hvordan man har det stor indvirkning på ens faglige niveau. Du skal dog bare tænke på, at når man som elev/forældre kigger efter en løsning på problemet, så er det ikke de faktorer man tænker over. Og når du så er dyrere, så tror jeg man er mere tilbøjelig til at vælge den billige løsning.

Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Mathias Riis:

Der er nogle markeder/målgrupper, der er meget mindre vant til at betale end andre - og uden at have dyb indsigt, er du nok ramt i et marked hvor det normalt er usynligt for folk at de betaler for undervisningen.


Hvis du har en unik ydelse og kan hjælp folk fra deres nuværende situation og til deres ønskede situation - så handler det selvfølgelig om at kæmpe igen og fortælle folk at du kan hjælpe dem, men det koster.


Der er en grænse for hvor meget det kan betale sig at kæmpe imod markedsmekanismerne, så her er et par forslag som måske kan bruges:


- Allier dig med nogle strategiske samarbejdspartnere, som har adgang til en målgruppe, hvor det for dem er kritisk at de bliver opkvalificeret (det er penge værd) (Fx folk der skal opkvalificeres for at søge job?)


- Producer cases, videoer og generelt social proof, som beviser din kompetence og fortæller folk at du har været lærer tidligere.


- Prøv at retænke metoderne du får besøgende ind på dit website, sådan at det ikke på noget måde lugter af at være gratis - men derimod kun fokuserer på at folk kan få løst et problem med din hjælp. 


Nu har jeg været i kontakt med en lille forældregruppe på en lokal kommunal skole. Det drejer sig om 9. klasser og deres forberedelse til eksamen. Disse mennesker kender mig ikke, bortset fra at jeg har været tilkaldevikar hos deres unger et par gange. Jeg har stillet to spørgsmål til forældrene:
1. Har jeres børn brug for ekstra undervisning op til eksamen i engelsk og/eller tysk i de næste 6 mdr.?
Svaret var ja - hos de fleste.
2. Ville I vælge en privatlærer, som kommer fra udlandet og har samme kompetencer som en dansk lærer? Svaret var nej. Også i tilfælde af, at underviseren taler næsten perfekt dansk og tilbyder hele forløbet GRATIS uden binding.

Ja, jeg kan godt se, at jeg må finde en pålidelig samarbejdspartner. Det er næsten umuligt at komme på markedet på egen hånd.

Ja, jeg arbejder på det i øjeblikket - sproglige materialer til blog og sociale medier.

Jeg er enig. Det nytter alligevel ikke noget at tilbyde gratis hjælp. Som jeg har fundet ud af, så er det kun eksisterende elever jeg kan fastholde på den måde. De nye kunder vil alligevel være skeptiske omkring gratis ydelser. Og gode anbefalinger/anmeldelser kan jeg skaffe hos tidligere elever.

Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dani Schulze:

Jeg ville droppe alt som er gratis. Det gir kun dårlige kunder i din situation.


Drop alt der hedder nedslag i pris.


Har du prøvet med 199,- For en halv time eller 275,- for 40 min. Noget i den stil..


Eller hold på 10personer (150,- pr/pers) over zoom hvor du de derefter kan booke 30-40 min. Eneundervisning.



Ja, jeg er kommet til samme konklusion.

Jeg har prøvet med 199 for 45 min. Og det virkede ikke - prisen blev presset yderligere ned og endte med nul bookinger. Men det var elever, som kender mig i forvejen. Der kom ingen bid "udefra".

Hold kunne være en mulighed.
Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Blomse:
Og når du så er dyrere, så tror jeg man er mere tilbøjelig til at vælge den billige løsning.


Nope.

Om jeg så er gratis, vil de stadig ikke have mig (dem, der ikke kender mig i forvejen).

Jeg har i går fået en god snak med en forældregruppe og opstilling af muligheder var sådan:

1. Studerende eller pensionerede lærere til 100-150 kroner.

2. Erfaren lærer med etableret kundegruppe - oftest kendt lokalt - til 500 kroner.

3. Udenlandsk lærer med flere års erfaring - til så lav pris som muligt.

Dvs. studerende er første valg hos de fleste, erfaren dyr lærer vil være nummer to hos en mindre målgruppe og så har vi mig, som folk vil overveje i tilfælde af at de første to muligheder er udtømt.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Misery-mis:
Dvs. studerende er første valg hos de fleste


Som regel er de studerende med i et community og derfor kendes de blandt omtale. 

Ved ikke om du tog kontakt til skolenonline og fortalte om dine kvalifikationer, men at stå alene med en hjemmeside, giver ikke rigtig kunder, jeg snakker af erfaring, derfor skal du selv være med i et community, se på Udemy osv, på samme måde kan du sælge dine produkter gennem skolenonline, hvor du også kan tilbyde din service i et lærings Cafe miljø osv. 

Hvis du ser rundt omkring med lektiehjælp, så tilbydes de som en enhed af lærer, studerende osv, som jeg læser det, så står du alene med en hjemmeside og den giver ikke meget omtale blandt dine kundegrupper.

Samtidig skal du slå på, nok følger du erhvervsskolen læreplan, men du tilfører også erhvervsrettet undervisning, sådan at den både er teoretisk, men også fungerer i praksis. det kan studerende som underviser ikke give i medkøb ydelse. 

Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Juul:

Misery-mis:
Dvs. studerende er første valg hos de fleste


Som regel er de studerende med i et community og derfor kendes de blandt omtale. 

Ved ikke om du tog kontakt til skolenonline og fortalte om dine kvalifikationer, men at stå alene med en hjemmeside, giver ikke rigtig kunder, jeg snakker af erfaring, derfor skal du selv være med i et community, se på Udemy osv, på samme måde kan du sælge dine produkter gennem skolenonline, hvor du også kan tilbyde din service i et lærings Cafe miljø osv. 

Hvis du ser rundt omkring med lektiehjælp, så tilbydes de som en enhed af lærer, studerende osv, som jeg læser det, så står du alene med en hjemmeside og den giver ikke meget omtale blandt dine kundegrupper.

Samtidig skal du slå på, nok følger du erhvervsskolen læreplan, men du tilfører også erhvervsrettet undervisning, sådan at den både er teoretisk, men også fungerer i praksis. det kan studerende som underviser ikke give i medkøb ydelse. 


Jeg har sendt formular til skolenonline med alle mine oplysninger via deres hjemmeside.

Jeg kender flere, der står alene med hjemmeside og kører fint uden community eller ekstern samarbejdspartner. Mindst 5 styks kender jeg fra lokal området. Disse lærere har ikke været med at opbygge deres kundekreds via sociale medier eller fællesskaber på nettet. De har blot taget nogle tidligere elever fra folkeskolen og begyndt at undervise dem i fritiden. For nogle har det været en halv beskæftigelse i fritiden som på få måneder vokset ud i en solid forretning.

Jeg er enig i, at jeg skal ud et setd, hvor der kan komme mere omtale.

Ja, det er en meget korrekt og konkret beskrivelse af min kompetence kontra studerende.
Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er behov for at genoplive denne tråd. Jeg håber, at nogle af jer har lyst til at give feedback.

Der er gået to måneder siden sidst og jeg har afprøvet en del varianter: sænket prisen til 120 kr, kontaktet iværksætterhus, andre online skoler og læringscentre, m.m.

Status er ----->  januar 2021 - 2 betalende kunder, februar - 1 betalende kunde (= 1 undervisningstime om ugen frem til juli 2021). Begge kunder er i aldersgruppe 17-19 år, en er fra Dk og den anden er fra Norge. Dansk elev blev nødt til at stoppe efter 8 undervisningstimer pga. start af praktik (har ikke tid til undervisning).

Jeg kan se, at min indsats på annoncer via fysiske butikker, google ads, FB, alm. post omdeling er ikke 100%  håbløs. Der kommer trods alt kunder på hjemmesiden - ca. 800-1000 styks om måneden. Der klikkes også rundt, men ingen af de kunder ender med at købe eller forespørge på produktet. På den måde er det penge ud af vinduet.

De to kunder jeg fik i starten af januar var bekendte - en tidligere elev fra en skole i DK og så en datter af en veninde i Norge. Dvs. ingen af dem kom via min hjemmeside.

Jeg har haft en gruppe af forældre og en gruppe af elever i alderen 15-25 til at kigge på min hjemmeside. De har ikke udtrykt nogen former for kritik eller forslag. Jeg har dog hørt fra flere, at de ikke stoler på russere/Rusland, så den der etniske del spiller altså en stor rolle.

Jeg tænker, at min eneste løsning er umiddelbart at skaffe elever via personligt netværk. Hvilket er håbløst i corona-tid. 

Er der andet jeg kan gøre?

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)