Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge et mindre web- og grafisk design bureau?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg søger gerne nogle der har erfaringer fra samme situation som jeg står i.

Jeg er ejer af en mindre enkeltmandsvirksomhed, som jeg siden 2017 har drevet ved siden af mit studie, som mit "studiejob". Det er gået ganske godt og jeg har tjent det der skulle til for at det kunne fungere som mit job. Nu står jeg dog og er færdig med min kandidat til sommer, og skal derefter have et "rigtigt" job. Min uddannelse er i et andet spor og jeg har et ønske om at prioritere at få brugt den og udvikle min karriere fremfor min egen virksomhed.

Da jeg ikke forventer at de to ting er forenelige og gerne ville kunne "committe" mig 100% til en arbejdsgiver, skal der ske noget med virksomheden.

Min spørgsmål er så - kan det lade sig gøre at "sælge" mit web- og grafiske bureau? Det er jo en enkeltmandsvirksomhed, så jeg kan ikke sælge selve virksomheden, men kan jeg sælge hjemmesiden, mine kundelister og alt det der nu måtte følge med?

Eller skal jeg egentlig bare lukke den ned til sommer / når jeg får et job.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt her eller har erfaringer fra eventuelt salg af enkeltmandsvirksomhed (goodwill) i samme branche.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

teknisk kan du sagtens sælge goodwill- kundelister og evt aktiver men om du kan finde en køber, er en anden sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

teknisk kan du sagtens sælge goodwill- kundelister og evt aktiver men om du kan finde en køber, er en anden sag

Helt enig med John.

Hvis det er dig, som er grafikeren, så kan du jo ikke sælge servicen videre til andre, da du ikke følger med i handlen. Så det er nok mest evt brand navn/hjemmeside og kundelister, som har en værdi, om end værdien sjældent er særlig høj, da kunderne sjældent er loyale, især ikke hvis deres kontaktperson stopper. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kan du forsøge at sælge kunderne, men beholde virksomheden (evt. til senere brug). Smile

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kan du forsøge at sælge kunderne, men beholde virksomheden (evt. til senere brug). Smile

Fra København S
Tilmeldt 13. Mar 20
Indlæg ialt: 13
Fra  Webcove i/s Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvorfor ikke. 

Hvor stort  er din kundeliste? Tvivler dog på, at du kan sælge din hjemmeside for gode penge, med mindre der er meget trafik på osv. 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I dette tilfælde er det jo én juridisk enhed der ønsker at sælge informationer til en anden juridisk enhed. 

Det afføder et par spørgsmål:

Er det lovligt for sælger at sælge kontaktinformation på personer?

Er det lovligt for køber at sende mails til kontaktpersoner hos kunder? 

Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle jeres svar.

Jeg tror jeg vil arbejde videre med at se om det kan lade sig gøre med en eller anden form for et salg. Jeg har modtaget et par henvendelse vedrørende dette. Der er trods alt en hjemmeside med noget indhold osv. der trækker noget trafik og en stabil omsætning samt indtjening over 4 år.

Hvorvidt jeg må give kundernes kontaktoplysninger væk i forbindelse med en handel er jeg lidt i tvivl om :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)