Hej med jer! Jeg søger gerne nogle der har erfaringer fra samme situation som jeg står i. Jeg er ejer af en mindre enkeltmandsvirksomhed, som jeg siden 2017 har drevet ved siden af mit studie, som mit "studiejob". Det er gået ganske godt og jeg har tjent det der skulle til for at det kunne fungere som mit job. Nu står jeg dog og er færdig med min kandidat til sommer, og skal derefter have et "rigtigt" job. Min uddannelse er i et andet spor og jeg har et ønske om at prioritere at få brugt den og udvikle min karriere fremfor min egen virksomhed. Da jeg ikke forventer at de to ting er forenelige og gerne ville kunne "committe" mig 100% til en arbejdsgiver, skal der ske noget med virksomheden. Min spørgsmål er så - kan det lade sig gøre at "sælge" mit web- og grafiske bureau? Det er jo en enkeltmandsvirksomhed, så jeg kan ikke sælge selve virksomheden, men kan jeg sælge hjemmesiden, mine kundelister og alt det der nu måtte følge med? Eller skal jeg egentlig bare lukke den ned til sommer / når jeg får et job. Jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt her eller har erfaringer fra eventuelt salg af enkeltmandsvirksomhed (goodwill) i samme branche. |
teknisk kan du sagtens sælge goodwill- kundelister og evt aktiver men om du kan finde en køber, er en anden sag
vh John Hannover