Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DNS pegning 2 servere 1 domæne

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg står med en udfordring, som jeg forsøger at finde en løsning på. 

Jeg har et domæne som skal pege på 2 forskellige servere. Det er hoveddomænet samt hoveddomænet i en undermappe (ikke subdomæne) 

A-Record: domæne.dk -> IP 

Anden pegning: domæne.dk/undermappe -> IP 

Det site der ligger i undermappen, har udelukkende URL'er i denne undermappe, intet af indholdet ligger udenfor mappen. 

Sitet i undermappen er DynamicWeb 

Sitet på hoveddomænet er WordPress 

Er der en teknisk løsning på dette? 

Dbh Peter.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke pege en undermappe, dvs. domaene.dk/undermappe på en separat IP. A-records tager ikke højde for undermapper.

Det, du kan gøre, er at lave en separat A-record, kalde den undermappe.domaene.dk lade den pege på en anden IP-adresse. Og så laver du en forward (fx i din .htaccess, såfremt det er en Linux-server du kører på) fra domaene.dk/undermappe til undermappe.domaene.dk

Albert

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Albert. 

Det vil godt kunne lade sig gøre, at oprette et subdomæne på Linux server og deri lave en htaccess fil. Jeg har ikke lavet redirects til eksterne IP'er via htaccess før. Har du erfaringer omkring dette? 

Der er dog en lang række undersider som skal peges, kan man lave en regel for dette, eller kræver det en særskilt pegning for hver enkelt? 

Dbh Peter.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke lave en omdirigering til en ekstern IP-adresse som sådan.
Du kan enten lave en .htaccess-regel i dit hoveddomæne, hvor du laver en redirect til dit subdomæne, eller i en .htaccess på dit subdomæne som peger på din subfolder.

Tænker du kan bruge wildcards, hvis det skulle være, men du kan også omdirigere en hel mappe.

Om jeg har erfaring? Lad mig sige det på den måde: jeg ved hvordan .htaccess virker, hvad man kan med den. Jeg husker ikke udenad om jeg har lavet sådan en omdirigering selv, men det vil jeg ikke udelukke jeg har :) Har jo lavet en del i de sidste 35 år hvor jeg har rodet med IT :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Peter Pedersen:

Sitet på hoveddomænet er WordPress 

Er der en teknisk løsning på dette? 

Når du bruger wordpress er der en hurtig implementering af Alberts løsning (hvis du ikke er tryg ved at rode i .htacces m.m.)

Hent et redirect plugin (Der er et der bare hedder "redirection") og sæt en 301 redirect op i det fra domain.tld/undermappe til undermappe.domain.tld

Ovenstående kræver blot at du har lavet a-record i DNS til undermappe.domain.tld til den rigtige ip.

Hth
/Brian

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svarene begge to. 

Jeg prøver at sætte det op som beskrevet, jeg er nogenlunde hjemme i htaccess. 

Dbh Peter.

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et spørgsmål mere. 

Det ene site er et WordPress site (PHP/Linux) Det andet site som skal ligge i undermappen, er DynamicWeb. Derfor er det ikke i samme hostingmiljø de 2 sites ligger. 

Hvis jeg har forstået det korrekt, så skal jeg opsætte et subdomæne:

undermappe.domæne.tld og pege IP'en mod domæne.tld (WordPress /PHP/Linux-serveren)

På WordPress sitet, skal jeg så i htaccess filen eller gennem et redirect plugin sende trafikken tilbage til Dynamicweb sitet, så den reagere på domæne.tld/undermappe. 

Eller roder jeg rundt i det nu? Stick out tongue

Dbh Peter.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er bange for at du roder rundt i det nu :)

Og det er sikkert ikke det svar, du havde håbet at få :)

Men prøv forestille dig, at jeg har en bil stående, som kan køre, men motoren laver en mærkelig lyd, der kommer hvid røg ud af udstødningsrøret, og på display vises en olietemperatur der er alt for høj. Jeg beder om hjælp til det på et forum, hvor der både kommer bilentusiaster, mekanikere, sælgere og folk som mig: de, der ikke ved en dyt (haha) om biler.

Jeg får at vide, at jeg skal skifte toppakningen. Jeg finder ud af hvordan jeg gør det - tror du det er en god idé at jeg gør det? Og hvis jeg så gør det, tror du at bilen så er i orden?

Albert

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Point taken ;-)

Sagt med andre ord, det kan ikke lade sig gøre som tiltænkt? Smile

Det vil have krævet at DynamicWeb sitet lagde på en Linux server? 

Dbh Peter.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt lade sig gøre uden at de to deler samme hostingmiljø, men det kræver at du opsætter en reverse proxy og videredirigerer trafikken fra undermappe til dynamicweb sitet. Hvis du ikke er IT-teknisk til mere end (avanceret) brugerniveau synes jeg at du skal alliere dig men en professionel 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)