Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved tekster uden for EU

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Så jeg vil godt kunne opkræve moms, uden skat efterfølgende kommer efter mig for det, hvis jeg nu i realiteten ikke skal? (det vil selvfølgelig blive indbetalt). 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia23:

Hej!

 

Så jeg vil godt kunne opkræve moms, uden skat efterfølgende kommer efter mig for det, hvis jeg nu i realiteten ikke skal? (det vil selvfølgelig blive indbetalt). 

vent på Jesper NL og Liar - som ved mere end mig - men ja det mener jeg absolut du kan ud fra du mener det kan være reklame der skal pålægges DK moms og du indbetaler den Det kan jeg slet ikke se skabe problem for dig - ud over 20% af din pris går til moms - så få det afklaret endeligt derefter men lad være med at opgive forretningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia23:

Hej!

Så jeg vil godt kunne opkræve moms, uden skat efterfølgende kommer efter mig for det, hvis jeg nu i realiteten ikke skal? (det vil selvfølgelig blive indbetalt). 

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at få et ikke-bindende skriftligt svar fra Skat, og så følge det indtil det bindende svar er parat.

Hvis Skat siger der ikke skal moms på, så sørg for at lægge 20% af betalingerne til side i de par måneder, for det tilfældes skyld at de skifter mening senere. Det værste der kan ske er at du vil blive bedt om at indbetale den manglende moms.

Når din kunde ikke kan få momsrefusion er den pris du kan tage vel alligevel uafhængig af om du kalder noget af beløbet for "moms" eller ej.

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig har det stor psykologisk betydning, om det er helt ok at opkræve moms, nu hvor der er tvivl. 

Så jeg vil blot høre, om det er OK set med skats briller på, om jeg gør det - for det vil give mig ro til at kunne fortsætte med ham, indtil der foreligger et svar på det. Jeg tænker ikke, de har noget imod, at der kommer ekstra momspenge i kassen? 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Mia23:

Han er ikke dansk momsregistreret :-) Han har sin forretning i Thailand, og det er derfra, han driver den. Men, jeg har taget den beslutning at sætte samarbejdet på standby. Jeg trives ikke med usikkerheden :-) 

Synd - hvis han er ligeglad med dansk moms og du er usikker - så ville jeg fakturere med dansk moms - selv om det kan være penge ud af vinduet da nok ellers kunne have hævet prisen de 25%

Helt enig med John.
Momsen KAN være penge ud af vinduet, men at slippe kunden helt ER penge ud af vinduet.

Hans

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg ville godt kunne lægge moms på, hvis det er? 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia23:
For mig har det stor psykologisk betydning, om det er helt ok at opkræve moms, nu hvor der er tvivl. 

Hej Mia

Skriv lige til mig på kjer@kjers.com.

Jeg vil gerne drøfte en mulig løsning med dig.

Hans

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hermed gjort :-) 

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil egentligt bare gerne vide, om jeg kan "play it safe", hvis jeg lægger moms på. Er der nogen risiko ved det for mig/vil skat komme efter mig for det (hvis det viser sig, der ikke skal moms på)? Ja eller nej? 

For så kan jeg tage stilling til alt det andet bagefter :-) 

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)