Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opretter man et "affiliate-link".

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har brug for hjælp til hvordan man opretter sig et Affiliate link.
Er det muligt, at oprette et Affiliate-link til hjemmesider som ikke er oprettet eksempelvis Partner-ads?

Nogen der kan hjælpe mig med om det kan lade sig gøre og hvordan det vil fungerer?

Håber I kan hjælpe mig

Tak på forhånd

Emil Rostgaard Clausen

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår det som om, at det er dig, som gerne vil reklamere og så har fundet en virksomhed, som du gerne vil lede kunder til mod komission.

For at du kan oprette sådan et kræver det, at virksomheden har et affiliate-program. Det er enten hvis de er oprettet hos Partner-ads eller en anden service. Du kan også gå ind på deres hjemmeside og se om de har en side som hedder 'affiliate' hvor de ofte forklarer hvordan du kommer med i deres affiliateprogram.

Men hvis de intet affilaiteprogram har, så er det ikke muligt med den virksomhed. Du kan eventuelt også skrive til virksomheden og høre, om de har et affiliateprogram og høre hvordan du kommer med.

Jeg hjælper virksomheder med deres WordPress/WooCommerce udfordringer.
Mine priser starter fra 150 kr. Læs mere på www.emilrauhe.dk.

Tilmeldt 26. Oct 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil.

Mange tak for dit svar.

Siden er hverken oprettet på partner-ads eller har et affiliateprogram.
Er der slet ikke andre løsninger på dette problem, så annoncørerne ved de kommer fra os af?

Tak på forhånd

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan eventuelt skrive til virksomheden og fortælle om din blog(eller hvordan du ellers skaffer kunder til dem) og høre, om de vil indgå til affiliate samarbejde. Du kan eventuelt høre om du må få en personlig rabatkode, som du kan give til dine besøgende, også aftale at du får nogle af pengene når rabatkoden bliver brugt.

Jeg hjælper virksomheder med deres WordPress/WooCommerce udfordringer.
Mine priser starter fra 150 kr. Læs mere på www.emilrauhe.dk.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

EmilRostgaard:
Siden er hverken oprettet på partner-ads eller har et affiliateprogram.
Er der slet ikke andre løsninger på dette problem, så annoncørerne ved de kommer fra os af?

Det meget korte svar på dit spørgsmål er nej. Du kan ikke oprette et affiliate-link til en side der ikke benytter sig af affiliates - det vil ikke give nogen mening.

Hvis du gerne vil gøre dem opmærksom på at trafikken kommer fra dig, så kan du prøve at linke med et UTM-link så du bliver lidt "særlig" i deres analytics ;-)

Hth
/Brian

Tilmeldt 26. Oct 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Brian.

Er det heller ikke muligt, at gøre så de kan se de bestiller igennem os uden vi skal have penge for det.

Men bare så de kan se de bestiller igennem os?

- Emil

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

EmilRostgaard:

Er det heller ikke muligt, at gøre så de kan se de bestiller igennem os uden vi skal have penge for det.

Men bare så de kan se de bestiller igennem os?

Det kan vi andre ikke rigtigt svare på, det kommer jo an på deres setup og om de overhovedet er interesserede i at se hvor deres konverterende trafik kommer fra.

Du bliver nødt til at spørge dem og få afklaret hvilke muligheder der er og om de overhovedet er interesseret i den oplysning - det er der ingen andre der ved noget om :-)

Held og lykke med projektet
/Brian

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er to svar på dit spørgsmål:

1)
Det helt åbenlyse svar er NEJ.
Selvfølgelig kan du ikke lave et affiliate link til en webshop som ikke har et affiliate program.
Det ligger sådan set i definitionen på et affiliate link, at det er et link som du gennem en aftale med webshoppen eller et affiliate netværk sporer, så du kan få en provision af salget.
Hvis ikke webshoppen selv eller gennem et netværk har et affiliate program, så findes der pr. definition heller ikke affiliate links til siden.

2)

Der er selvfølgelig ingen seriøs webshop som ikke har en eller anden for for Analytics installeret, så de kan følge med i deres besøgende og kunders adfærd.
På den måde vil de kunne se at en del af deres trafik kommer fra din hjemmeside.
Hvis de har sat det ordentligt op, vil de også kunne se hvor meget omsætning og bundlinje de skaber gennem trafik fra din hjemmeside.
Det er ikke uden udfordringer, og det er ikke al trafik de vil kunne spore på den måde, men de vil helt sikkert kunne se at der kommer trafik fra dig.

Så hvis du reelt genererer meget trafik til en given webshop, kan du godt skrive til dem, og opfordre dem til at se på deres Analytics, så de kan konstatere hvor meget trafik du sender. Men der skal nok ret meget til før nogen gider bruge tid på det.

Tilmeldt 26. Oct 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode svar.

Vi har personligt været ude og snakke med køreskoler som gerne vil være med på vores koncept, men ingen køreskoler har et affiliate-program. Jeg troede bare der vil være en løsning på det, men er det åbenbart ikke, tak :) Synes det det vil være super besværligt hvis vi skal have alle køreskoler til at oprette sig et affilaite program, så håbede der kunne være en bedre løsning så de kan se de tilmelder sig igennem os.

Tak for dit gode svar igen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)