Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-commerce 2.0?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siddet og læst en del op på web 2.0 da det åbentbart er det store buzzwords ved alle for tiden webchamp og e-handelsprisen mener ihvertfald at det er vigtigt nok til at det skal være temaet i år.

Så hvad gør vi? Hvordan får man flyttet e-commerce ind i e-commerce 2.0?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:15

Det handler basalt set om at integrere dine kunder/brugere mere i din webshop.

Få dem til at anmelde eller anbefale produkter, tillad dem at kommentere på webshop bloggen osv. Indragelse af dine kunder på den rigtige måde kan være et stærkt værktøj til at sikre en god loyal kundebase.

Er dit firma et krejler firma med mange utilfredse kunder så skal du holde dig langt væk fra nogen form for web2.0 tanker :P

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:21

Umiddelbart så var web 2.0 til at starte med bare at man brugte internettet som platform, så en hjemmeside reelt set var et software program alle kunne bruge.

Det er det jeg synes måske skulle kunne overføres til e-commerce? ikke at det skal være et software program. Men ovenstående synes jeg virker lidt letkøbt. Det må kunne gøres bedre, det må kunne lade sig gøre at nytænke en webshop noget mere? Jeg synes langtfra e-commerce sites i dag er gode nok.

Jeg kan selvfølgelig godt se hvad du mener med ovenstående, og kan også godt se at det ville være godt. Men det har jo eksisteret længe. Og hvor meget vil brugerne bestemme? 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:39

Web 2.0 er brugerinddragelse - det handler ikke om et software program alle kan bruge men derimod om at man tilbyder funktionalitet på sit website som brugerne har lyst til at bruge og som brugerne finder de får noget ud af - Virksomheden giver noget af sig selv og til gengæld er brugerne mere deltagende og de "knytter" sig til et website mere så man dermed opnår en højere grad af repeat buisness og loyalitet i kundebasen.

Web 2.0 er ultra hypet - men i bund og grund handler det kun om 1 ord "Brugerinddragelse".

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:44

Ikke for at belære dig. Men det gør web 2.0 faktisk ikke. Tim Reillys beskrivelse af det, det var ham der startede det, er at det er opfattelse af at bruge internettet som platform. Web 2.0 bliver i dag opfattet som brugerinddragelse og er også en del af det, men ikke grundtanken.

Men jeg synes at andre sites har haft stor fremgang i deres tænkning, men e-commerce har stået meget stille!

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig startede Tim Reilly ikke web 2.0.

Han har blot beskrevet og sat sine ord på hvad der skete på nettet i forvejen.

Du kan ikke læse dig til hvad der sker på nettet - det skal opleves.

Der findes ingen "platform" som et stykke software hvor alle kan deltage som du nærmest får det til at lyde som.

Den måde du skal forstå platform på er som en base eller et udgangspunkt hvor virksomheden kan inddrage sine kunder og f.eks. klare RMA, support m.v. igennem deres website også samtidig med at man inddrager kunderne så vidt muligt.

Altså går websitet fra at være simpel 1 vejs kommunikation over til at være en platform for kommunikation, dialog og handlen kunder (eller brugere) og virksomhed (website) i mellem.

Der er altså dermed også nogle rimeligt åbenlyse grænser for hvad man kan udvikle et ecommerce concept til - man kan måske få kunderne til at deltage i et nyt design på en t-shirt serie man vil sælge eller noget tilsvarende men man kan bare ikke inddrage eller involvere kunderne i en virksomhed meget mere end der allerede gøres i form af blogs, fora, anbefalinger osv. - ting som vel og mærke ikke var særligt udbredt for bare 3-4 år siden og som stadig kun findes på de virksomheder / butikker der har en web presence de tager seriøst og vil noget med.

Så er web 2.0 udbredt til alle webshops - nej slet ikke det er stadig kun et få tal der reelt har forstået det som det er og har taget skridtet fuldt ud - Så om web 2.0 er peaket og gået i stå udviklingsmæssigt vil jeg nok ikke sige, istedet vil jeg sige at de fleste online virksomheder så småt er ved at få integreret web 2.0.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:32

Hej Hvejsel

Istedet for at fokusere så meget på hvordan man får sin webshop op på ecommerce 2.0, synes jeg man skal brude tiden til at overveje hvordan man får så mange konverteringer som muligt. Hvis det er et forum der skal til, så tilføj et forum. Kig på hvad der er kundernes behov istedet for at fokusere på egne behov.

Mvh Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 17:45

Det er heller ikke så meget min egen shop. Jeg synes bare at en diskussion om dette emne ville være spændende. Jeg synes mange af de webshops vi ser i dag godt kunne bruge noget nytænkning. Inklusiv min egen.

Det være sig både e-commerce 2.0 og andre fede features.

Jeg har blandt andet set drag and drop indkøbskurv.

AJAX Suggest søgning

Brugerdrevede produktsider, hvor brugerne sammen bestemme hvad de vil se

Et return o meter der viser hvor mange af en bestemt varen butikken har fået retur og dermed hjælper kunderne. De viser også hvor varene er kommet tilbage.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:54

Web 2.0 er en blanding af en række nye typer af applikationer - ikke nye teknologier, men nye måder at bruge dem på (mest udbredt er AJAX) og så det sociale element. Det er de to ting der er de drivende elementer i Web 2.0 Dertil kommer så en designstil, som også ofte forbindes med Web 2.0, der bl.a. er kendetegnet ved meget white space, store bogstaver, klare farver og så den evige BETA :)

Om det kan betale sig, at arbejde med Web 2.0 applikationer kan altid diskuteres fra site til site, men at fokusere mere på det sociale element vil gavne langt de fleste. Der er ikke så meget hokus pokus i det - det handler i brund og grund om, at vi ER sociale væsener - ikke bare maskiner, der klikker varer ned fra digitale hylder. Vi vil gerne indgå i sociale sammenhæng med andre, opleve andre og lade os inspirere af deres valg.

Hvordan det så helt konkret løses for det enkelte site og de forskellige målgrupper er en anden snak.

En god start er bestemt at lade brugerne snakke om produkterne, rate dem, kommentere dem osv. Gør brugerne til aktive deltagere, indvolver dem, og lad dem gøre oplevelsen bedre for de andre.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)