Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed? Skal jeg have CVR?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Jeg har den seneste uge gået og leget med tanken om at starte en hobbyvirksomhed ved siden se mit faste arbejde. Jeg har fundet en grossist fra Slovakiet som har nogle produkter som jeg godt kunne tænke mig videresælge i Danmark, med henblik på min egne interesse for denne vare - altså uden en større fortjeneste.

Sagen er den at jeg køber en vare hos grossisten i Slovakiet til mellem 5-10kr,- hvilken jeg vil videresælge for 16-22kr.

Da markedet for varen ikke er enormt stor i Danmark regner jeg ikke med at ville omsætte for over 50.000kr på 12. mrd.

Skal jeg CVR-registreres eller moms registreres nu hvor Slovakiet er inden for EU?

Kan/må jeg oprette opslag i Facebook grupper der henvender sig til varen med henblik på at videresælge det jeg handler i Slovakiet?

Har læst en masse men er kun blevet mere forvirret og i tvivl om det er noget jeg skal begive mig ud i. Vh Patrick
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:59

Det er mig bekendt ikke et krav med et cvr-nr. (men det er gratis at få et, og ser mere prof. ud)

Du behøver ikke momsregistreres, men så skal du selv betale momsen. (din indkøbspris bliver 25% dyrere).
Det kan dog være, at sælger slet ikke vil handle med dig, hvis du ikke har et.

Hvis du momsregistrerer dig, koster det dig ikke 25%, (da eu-moms herved skal med som købs og salgsmoms) - Dine varer skal dog også pålægges 25%.

Du må gerne (hvis grupperne tillader det) sælge det via Facebook, men så er du nok også bundet af internetsalg/webshopsalg og reklamationsret osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)