Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se bort fra kompensationsgebyr?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på vej til at sende en rykker, og det er jo vist god skik at skrive, at der kan ses bort fra den, hvis indbetalingen har krydset skrivelsen.
Hvis rykkeren kun inkluderer de 100 kroners rykkergebyr, så er det måske til at leve med, også selv om sådan en krydsning alligevel er en overskridelse af betalingsfristen (8 dage på mandag). Men jeg har også tænkt mig at tilføje det 310 kroners kompensationsgebyr, og så begynder det da at ligne noget.
Skriver man i så fald også det med at se bort fra det hele, hvis betalingen har krydset?

Jeg kan godt se god grund til at være hurtigere på aftrækkeren, maks. to dage for en rykker, for at undgå at blive flink på den dumme måde.
Så det er måske i virkeligheden også selve svaret.

Men alligevel - fristen er jo klart overskredet, og det bør jo udløse 410 kr.
Skal man være flink for hele beløbet?

Og kan man egentlig se eller få oplyst, hvornår debitor har indbetalt? Det kunne jo være nærliggende at betale fakturaen uden gebyrer og så ligesom mene, at der er sket en lidt lang 'krydsning'. 

Hvad gør I andre?
:-)

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken bank kom de penge fra?

Jeg kan kun sige, at hos Danske Bank er alt "straksoverførsel". Noget andet med girokort (i weekenden).

Fra andre banker kan det tage op til 3 dage.

Hvis han vil udgår at betaler dine gebyrer, skal han sende dig den PDF fil fra overførslen.

Hvis han nægter, så ved du lidt mere.

Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er jo muighed for at krydse, afh. af hvilken bank det drejer sig om, og om man har samme bank.

Jeg er slet ikke der, hvor jeg øjner konflikt, heldigvis, det drejer sig om et stort forlag, som jeg lige har løst tre opgaver for og forventer at få flere. Den først fremsendte faktura er så 'overdue' med ca. en uge, kan jeg se, indbetalt er den jo ikke endnu.
Jeg er sikker på, at den - og de andre - kommer, men er faktisk lidt overrasket over, at der ikke er bedre styr på det hos kunden ...
Vil dog også gerne være lidt easy-going, i det mindste for en start, det er lidt træls at sende rykker ud allerede på den første opgave. Men jo også træls at være flink på den dumme måde!

Men flinkt er det da altid at skrive det med, at det kan have krydset, og så er der bare lige det med de 310,- ...

 
 


   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

giv din kunde en reminder med besked om kompensationgebyr mm - og skriv at det påføres næste rykker, hvis ikke betaling er modtaget inden 8 dage

så kan du ikke gøre det pænere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også mest det, jeg har i tankerne - så tak for de klare ord!
:-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)