Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tvungen barselsordning for selvstændige pr. 1. jan 2021

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu skal alle selvstændige til at betale til en barselsfond pr. 1. januar 2021 jfr. pressen. Som jeg kan se det, bliver det formentlig kr. 287 pr. kvartal (beløb, som virksomheder betaler i dag pr. ansat).

- Bliver det en tvangsregning til alle med et cvr-nummer uanset omsætning?
- Eller bliver det kun selvstændige, som også er tilmeldt ATP? (i dag beregnes indbtalinger til ansatte i forhold til indbetalt ATP).
- Og vil indbetalingen være fradragsberettiget?

Meget sympatisk med en barselsordning. Men de fleste, som skal betale regningen, vil jo aldrig kunne udnytte den (f.eks. selvstændige over en vis alder). Så det bliver jo endnu en tvangsskat.

Thev
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved endnu ikke om det er ATP relateret men næppe da det jo så ikke ville omfatte selvstændige som jo ikke har ATP
Ja barsel osv er jo om du vil en tvangsskat på den måde, at det fordelene trykket ved barselsbetaling på alle - til fordel for de som går på barsel - det er jo samme for alle ansatte. Skulle det kun være speciel aldersgruppe eller køn osv - så ville betalingen jo være en helt helt anden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved du om ordningen som virksomheder betaler for ansatte i dag fradragsberettiget????
På forhånd tak, John... :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Thev:
Ved du om ordningen som virksomheder betaler for ansatte i dag fradragsberettiget????
På forhånd tak, John... :-)

ja vist er den det ganske som ATP AUD AER osv - fuldt fradrag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

vent på loven men ja det virker det vel til - en tvungen forsikring på helt samme måde som for alle ansatte virker det til. Alle betaler lidt og de som skal på barsel får så til gengæld meget

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

vent på loven men ja det virker det vel til - en tvungen forsikring på helt samme måde som for alle ansatte virker det til. Alle betaler lidt og de som skal på barsel får så til gengæld meget


vh John H



Lad os håbe, at det ikke bliver tilfældet.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicheweb:
Cookie - John Hannover:

vent på loven men ja det virker det vel til - en tvungen forsikring på helt samme måde som for alle ansatte virker det til. Alle betaler lidt og de som skal på barsel får så til gengæld meget

vh John H



Lad os håbe, at det ikke bliver tilfældet.

ja og så kan du jo samtidigt håbe at selvstændige ikke kan få anstændig barselbetaling - det er da et smukt nok håb
hvis ikke det gøres obligatioris - helt som med ansatte - så det kun er de som evt ved de skal på barsel der skal betale - så har de jo ikke en chance for det - så det er noget der hedder "solidarisk" hvor man vil sikre, at også selvstændige faktisk kan få samme barsel som lønmodtagere.

Enhver må naturligvis håbe præcis som enhver vil - med hver sin grund

vh John H

vh John Hannover

vh John Hannovder

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Cookie - John Hannover:

Nicheweb:
Cookie - John Hannover:


vent på loven men ja det virker det vel til - en tvungen forsikring på helt samme måde som for alle ansatte virker det til. Alle betaler lidt og de som skal på barsel får så til gengæld meget



vh John H





Lad os håbe, at det ikke bliver tilfældet.



ja og så kan du jo samtidigt håbe at selvstændige ikke kan få anstændig barselbetaling - det er da et smukt nok håb
hvis ikke det gøres obligatioris - helt som med ansatte - så det kun er de som evt ved de skal på barsel der skal betale - så har de jo ikke en chance for det - så det er noget der hedder "solidarisk" hvor man vil sikre, at også selvstændige faktisk kan få samme barsel som lønmodtagere.


Enhver må naturligvis håbe præcis som enhver vil - med hver sin grund


vh John H


vh John Hannover


vh John Hannovder



Mit problem er alle de her "tvungne tiltag". Ja, det er da fantastisk hvis man kan få ordentlige vilkår på barselsområdet. Men med alt respekt John, så er det altså nemt at sidde og være solidarisk overfor diverse tiltag når man i den grad har økonomien i orden - hvilket jeg har læst flere steder, at du al fald har.

Alt det her pålægger nye virksomheder mere, at sætte sig ind i - og det er i forvejen et forholdsvis tungt emne at sætte sig ind i. Altså start af virksomhed, regnskab og iværksætteri. Det er jo snart i praksis umuligt, at starte en virksomhed selv og stå for alle aspekter af den - selv. Det var noget nemmere før i tiden.

Har du børn bliver det besværliggjort at modtage fripladstilskud. Har du lejlighed bliver det besværliggjort at modtage boligtilskud. Hele tiden og konstant bliver der pålagt forskellige ting og tiltag som tager SÅ meget tid og koster penge.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicheweb:
lt det her pålægger nye virksomheder mere, at sætte sig ind i - og det er i forvejen et forholdsvis tungt emne at sætte sig ind i. Altså start af virksomhed, regnskab og iværksætteri. Det er jo snart i praksis umuligt, at starte en virksomhed selv og stå for alle aspekter af den - selv. Det var noget nemmere før i tiden.

Har du børn bliver det besværliggjort at modtage fripladstilskud. Har du lejlighed bliver det besværliggjort at modtage boligtilskud. Hele tiden og konstant bliver der pålagt forskellige ting og tiltag som tager SÅ meget tid og koster penge
det er svært at nægte - men har man børn som du skriver, så bliver det vel lettere at forstå - at det jo er EN af de ting som virkeligt har været svært for iværksættere, at dagpenge var max mulighed for barsel - og som afholdt mange - nok specielt kvinder fra at gå igang. Selv SMV som jo er forening for små mellemstore skriver det var på høje tid. Sagen er jo, at det er en meget begrænset egenbetaling, for at man som selvstændig nu - i en kollektiv ordning der svarer til den ansatte har haft i årevis, kan komme ind i gode barselsvilkår. Jeg tror ikke du skal vente det bliver meget at sætte sig ind i - formentlig en ren opkrævning per CVR selvstændig - men vent på loven, som ja HAR det fornødne flertal fuldt og helt.

Jeg forstår godt alle udgifter gør undt - men lige barsel - synes jeg der er gode grunde til - ville være mere ked af lovpligtig arbejdsskade bliver øget skat - som der i anden sammenhæng tales om - øget skat på aktier og bankvirksomhed  - som smides direkte over på os alle til at finansiere Arnes tilbagetrækning (som I sig selv er sympatiskt) . Jeg tror ikke det er meget store beløb der er tale om - mener det for ansatte udgør knapt 290 kr i kvartalet - men hæng mig ikke op på det og vent på loven. 
Den går jo basalt på at hjælpe netop de selvstændige, som IKKE har rigeligt og som derfor ofte må droppe barsel eller tage det helt kort. Det er fint i og for sig, hvis det er helt frivilligt, omend måske synd for barnet - men det er ofte af ren økonomisk tvang - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)