Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advisory board vs. bestyrelse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Mar 20
Indlæg ialt: 10
Fra  Norstaff Aps Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg kan læse mig til er der en række forskelle, men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle erfaringer med det? Og hvorfor det ene er valgt frem for det andet?

Det der ville være godt at få bidrag input til fra Advisory board/bestyrelse, er knowhow omkring salg, vækststrategi og økonomi.

Jeg hælder nok mest til at finde et Advisory board til virksomheden (Vikarbureau i København).

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en god idé, men mangler du et lille skub? Så kan du med fordel blive en del af vores netværk. Her får du sparring på hvordan du kommer videre med dine idéer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved bestyrelse forstås som udgangspunkt officielt udpegede med bestyrelsesansvar  hvor advisory board er løsere og ikke generelt formelt registrerede og uden formelt ansvar. Det kan jo være "billigere med A board - hvor bestyrelse med ansvaret jo kan fordre lidt mere, men jo også forpligter bestyrelsen klart mere end A board

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 20
Indlæg ialt: 10
Fra  Norstaff Aps Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak fordi du tager dig tid til at svare. Selve forskellen kender jeg til, det var også derfor jeg godt kunne tænke mig at høre om hvad folks erfaringer med det er, og hvad der har fået dem til at vælge det ene frem for det andet Smile

Mvh Yunus

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 31. Dec 19
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Yunus

Tak for dit indlæg i debatten. Lad mig starte med at spørge, hvorfor du mener, at et Advisory Board passer bedst til den virksomhed, som du beskriver i dit indlæg (vikarbureau)?

Med venlig hilsen

Peter Flemming Teunissen Sjølin

Med venlig hilsen
Peter Flemming Teunissen Sjølin (petersjoelin.com)

Tilmeldt 30. Jul 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Et Advisory Board kan jo være en god måde at prøve "konceptet" af på. Der er ikke de samme krav til et Advisory Board, som der er til en professionel bestyrelse. Derfor kan du lettere teste af om det er noget for dig. Hvis det er det kan du jo så arbejde videre med ideen og udvikle det til en professionel bestyrelse :-)

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 20
Indlæg ialt: 10
Fra  Norstaff Aps Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input, det var også mest for at høre hvad andre havde valgt, hvorfor, og hvad erfaringen med det var Smile

Det er jo altid godt med forskellige input

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Yunus,

Jeg kan kun anbefale startups at investere tid i at finde de rigtige personer til at sidde i et advisory board. Vi har hos Zen Media fået rigtig god sparring på vores LeadMotor koncept - og blevet afklaret i hvad der er vigtigst at holde fokus på step by step. 

For vækstvirksomheder vil jeg sige at det er no-brainer, fordi man kan finde personer der har lavet noget lignende før, som kan give sparring på strategiarbejdet, beslutninger om nye ansættelser, prissætning og tilgange til markedet.
Og så kan de selvfølgelig aktivere deres netværk, hvis man har brug for investorer, bestemte enterprise kunder eller strategiske partnere. 

Med det sagt, så vil jeg mene at det største outcome af et godt advisory board, er et mindset om at vækste. Dvs. at man tør at tænke større og man ved at spille bold med boardet, kan afdække blinde vinkler og tage gode beslutninger om ting, man ikke selv har prøvet før.

En bestyrelse giver ca. samme fordele, men er nok bedst egnet hvis man har brug for at overlade en del af styringen til andre - af den ene eller anden årsag. 

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)