Hej
Som andre også har skrevet, så lav en freebie. Med andre ord, så find ud af hvad jeres målgruppe kan have af udfordringer og/eller spørgsmål. Hvad i der finder ud af, laver i et svar/løsning på, som kan være jeres freebie. Den freebie kan folk så få fingrene i ved at tilmelde sig jeres nyhedsbrev.
Når det kommer til at lave en freebie, behøver det ikke at være det store forkromet kursus el.lign. - tværtimod. Mine erfaringer er, at det som typisk konverterer bedst, er freebies som giver hurtige svar, og altså ikke noget hvor brugeren skal bruge tid på at sætte sig ind i noget.
Når folk så tilmelder sig jeres nyhedsbrev, skal i sætte en velkomstserie op. Det er en række mails som i sætter op i jeres mailsystem, som automatisk bliver sendt til jeres læsere. Formålet er så at få kunderne til at købe noget i sidst ende af denne serie, hvor velkomstserien skal gøre læserne mere afklaret. På den måde sætter i jeres e-mail markedsføring (delvist) på autopilot. Hvordan denne velkomstserie er sat op, og hvordan nyhedsbrevene er formidlet, har naturligvis også en stor betydning for succesen.
At jeres konkurrent har omkring 30.000 læsere på deres nyhedsbrev, betyder det nødvendigvis ikke at de sælger 30x så meget som jer via nyhedsbreve. I teorien kan i godt sælge for mere en dem, selvom i har færre læsere. Aktiviteten blandt læserne er nemlig hvad det kommer an på.
Sidst men ikke mindst, så har placeringen af jeres call-to-action også en stor betydning for konverteringsraten.
Håber det giver mening. 