Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engros handel hos eks. Fleegaard

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er import registreret for punktafgifter og moms registrereret.

Mit simple spørgsmål er følgende:

Ville jeg kunne handle i Fleegaard og slippe for at betale tysk moms og punkt afgifter, da jeg jo ville importerer til danmark, og der svare dansk moms og punktafgifter?

Fleegaard er jo i mange tilfælde markant billigere end både danske og tyske grossister/leverandører ;)

Indehaver af https://Ginbutikken.dk hvor jeg sælger kvalitets gin som du ikke lige finder nede i brugsen eller i bilka

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo være forhåndsregistreret for punktafgifter og kan på den måde så godt importere til DK når du indberetter og betaler dine punktafgifter korrekt. Det er generelt noget mange kiosker roder med uden succes (eller ulovligt)

Du kan kun slippe for tysk moms hvis Fleegaard leverer til dig i DK - eller du kan få stemplet papirer ved en told/politi myndighed der viser, at præcis det du har købt, nu har forladt tyskland - og fleegaard så vil kreditere dig det oprindelige beløb og sende ny faktura uden moms. Momsen tror jeg ikke du kan gøre noget ved hvis du henter, det har Fleegaard slet ikke tid til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John,

Jeg er registreret som både Warehouse Keeper og Tax Warehouse (Seed registrerings numre), så alle registreringer er på plads i forhold til punktafgifter - afregner hver måned til skattekontoen ;)

Det var mere om Fleegaard overhovedet ville kunne, jeg ved mine andre tyske leverandører kan gøre det, men der er jo så også tale om at de leverer det fra tysk adresse til en adresse i danmark.

/kenneth

Indehaver af https://Ginbutikken.dk hvor jeg sælger kvalitets gin som du ikke lige finder nede i brugsen eller i bilka

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kermit The Frog:
om Fleegaard overhovedet ville kunne

selvfølgelig, men spørgsmålet skal være, om de gider.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kermit The Frog:

et var mere om Fleegaard overhovedet ville kunne, jeg ved mine andre tyske leverandører kan gøre det, men der er jo så også tale om at de leverer det fra tysk adresse til en adresse i danmark.

/kenneth

Ja det er jo kravet for momsfri / reverse charge moms i EU, at sælger ved varen har forladt landet - ellers kunne man jo købe momsfrit ind og bruge i tyskland

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker, at du ønsker at købe øl og sodavand fra dem, eller generelt drikkevarer. 

Og der sælger de jo mange af varerne med minimal profit, ja nogle taber de endda penge på, da det er tilbud, som de bruger til at lokke kunder til med.

Så jeg tvivler stærkt på, at de gider bruge tid og ressourcer på at lave eksport af produkter, som de intet tjener på. Det er tom omsætning, som ikke giver dem noget som helst værdi...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nu mere bare spiritus, da jeg ikke orker bøvlet med pant og returflasker.

Indehaver af https://Ginbutikken.dk hvor jeg sælger kvalitets gin som du ikke lige finder nede i brugsen eller i bilka

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

forstår ikke hvorfor du spørger her, frem for at spørge fleegaard? Du skal ikke forvente at de gider at sælge til en potentiel konkurrant.

Du burde kunne købe det til samme pris hos en grossist eller producent, men prisen afhænger jo af dit årlige volumen. 

Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Det var sgu da et underligt svar - med det agument, så burde vi lukke debat forummet, da alle spørgsmål reelt kan rettes til anden side!

Indehaver af https://Ginbutikken.dk hvor jeg sælger kvalitets gin som du ikke lige finder nede i brugsen eller i bilka

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er et meget relevant spørgsmål.

det er det smule naivt at tro vi kan svare på om Fleegaard vil eller kan sælge til dig eller ej.

Grib dog knoglen og ring til den.

Kan du iøvrigt ikke lide lugten i bageriet så find et andet sted at være.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)