Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S uden moms MEN import?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er to forskellige ting, så du burde kunne blive importregistreret uden momsregistrering - men det kan være du skal have erhvervsstyrelsen med ind over. Når du siger vi, så vil det jo altid være et I/S hvis ikke i stifter ApS og det IVS skal så have en pligt, her importregistrering efter min mening, de to ting hænger ikke sammen - og I vil så betale moms ved varens ankomst til DK
Husk I/S giver personlig solidarisk hæftelse mellem jer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniela Schmidt Soorpana:
Nu havde jeg netop en skat medarbejder i røret der mente:

Man kan ikke være I/S uden momsregistrering (tvivler jeg da meget på?) Hun mente at vi i hvert fald skal har 1 pligt. -> Men det skal vi jo da vi skal være importeur. Så mente hun "hun var da sikkert på at..." man ikke kan være importeur uden at også har moms-registreringen med.

Det lyder da virkelig som en inkompetent medarbejder fra SKAT.  Det virker meget besynderligt at en medarbejder fra SKAT ringer til dig uden at være 100 % sikker på gældende regler. 

Mig bekendt er der intet krav om at et I/S skal moms reg. 

Du skal ganske rigtigt importør registreres ved import fra 3. lande (dvs. lande udenfor EU)  Men så vidt jeg ved at det de almindelige moms regeler der afgør om  du skal moms reg eller når du er importør.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 7. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Aj, nu bliver jeg da helt forvirret. Sebastian her tidligere sagde jo helt klart at vi ikke kan være et virksomhed der importerer, uden at også være momsregistreret

Jeg er tysk født og min mand indisk født, vi har derfor i familie-regi adgang til nogle produkter. Det giver dog ikke noget omsætning over 50.000.

Derfor vil det selvfølgelig være meget træls at skulle være momsregistreret (vi har heller ikke de stor omkostninger vi skulle trække fra i forhold til købsmoms).

Vi har kørt virksomheden i 1 år nu som I/S med moms og det hele. Og var ved at lukke ned. Fordi det ikke kan svare sig.

Vi leder efter en virksomhedsform hvor vi kan være 2 der ejer, som kan importerer fra ikke EU, med en omsætning under 50.000 og derfor ikke momsregistreret. 
Det mente SKAT ikke findes.

Jeg har netop skrevet til skat at vi så ikke vil lukke ned og heller fortsætter *lol* (hvis der ikke er en andet form..)

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker. Har I prøvet at oprette I/S på virk.dk uden at momsregistrere jer, men samtidigt blive registreret som importør?

Umiddelbart burde det være muligt med enkeltsmandsfirma, men er i tvivl med interessentskab.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 7. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det prøver jeg lige nu, den sag kører endnu men er ikke færdigbehandlet. 

Tænkte bare hvis der var nogen her der netop har denne virksomhedsform, kunne man udveksle lidt viden eller så vidste vi at vi går den vej. Er jo ellers også lidt bøvl at lukke ned med alt regnskab og starte igen. 

Tilmeldt 7. Jun 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ops, nu skal i ikke undre jer, der er vist en gammel profil her Daniela246 som jeg loggede ind med. Det er det samme person :-) Daniela Schmidt Soorpana. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 22. Jun 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
For at afslutte denne debat har jeg lige nu snakket med Erhvervsstyrelsen. Man kan godt være I/S med Import (pligt) men UDEN moms. Netop som lille importvirksomhed. Der er intet i vejen for det.

Vi har prøvet sidste uge at oprette virksomheden og fik netop i dag mailen at virksomheden er oprettet. Det gik uden problemer.
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt. Held og lykke :)

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal dog være opmærksom på at import af fødevare vil kræve en godkendelse fra fødevarestyrelsen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 22. Jun 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fødevaredelen er den fra Tyskland. Den har vi godt styr på og haft løbende kontakt med Fødevarestyrelsen. (Falder under bagatelgrænsen)

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)