Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betydning af IP geografi for SEO

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,
Jeg har læst alle mulige svar på det her spørgsmål: "Gør det en forskel, SEO mæssigt, hvor et domain/sites IP nummer goegrafisk hører hjemme?"

Ville amino.dk have samme høje placering på google.dk på ordet "iværksætter" hvis amino lå på en server i USA? Når man vælger "sider på Dansk" eller "sider fra Danmark" på google.dk, hvad bruger den så til at indele siderne og servere de rigtige? Ip nummre? Meta? Sproganalyse? *.dk endelser?

Jeg har som sagt hørt mange forskellige svar på det her, så det kunne være super hvis der var nogle der kunne kaste lidt lys over det :)

 Takker!

:)
D
 

 

www.onapp.com

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er delt op lidt forskelligt :)

Hvis din server er i USA og en bruger søger i DK (og din side vel at mærke er ordentligt søgemaskineoptimeret Wink ) kan din side sagtens dukke op, hvis din side er skrevet på dansk.

MEN hvis ovennævnte er tilfældet og en bruger søger på Google via "Sider fra Danmark"-tjenesten, så vil din side IKKE duke op. Der vil være andre mere relevante resultater, som geografisk er placeret iDK.

Hvis vi så taler om de små ting ved søgemaskineoptimering og vi optimerer på et dansk site, så vil jeg anbefale BÅDE at bruge et .dk-domæne og hoste i Danmark - nåh ja, og så selvfølgelig skrive teksten på dansk Smile  

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey - mange tak for dit svar...så blev jeg det klogere!

Jeg tjekkede nogle af de sites som jeg hoster i UK, men som jeg har været heldig at få førstepladser i DK med. Og i de der google webmaster tools kan man jo sætte en geografisk målgruppe. Mine .dk domains var allerede rettet mod DK, stod der, pga .dk toplevel domainet. Det du siger er at siderne ville være *endnu* mere Danske hvis de også var på et Dansk IP?

 :)
D

www.onapp.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)