Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsarbejde, kold canvas, hjælp.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg sidder med et ERP system til producenter af beton elementer, og skal igang med salgsarbejdet, til fabrikker rundt om i verden. 

Jeg er knald grøn i at gribe telefonen, og bliver også en smule svimmel, men mon ikke, man også kan blive god til det :) 

Det er begrænset hvor mange potentielle kunder der er derude, og derfor vil jeg helst ikke vente med at blive god til salg, efter fx 100 opringninger.
Jeg er bange for at misse for mange, fordi jeg er grøn og nervøs i telefonen. 

Min strategi er følgende:
1. Opkald til administrerende direktør/IT chef, præsenterer produktet, bede om at få lov til at sende præsentation, samtidig foreslå at jeg laver en online præsentation for ledelsen.

2. Fremsend salgsmateriale

3. Lav online præsentation

4. Hvis de efter 3, er interesserede, tager jeg ud til kunden og laver en live præsentation.

5. Forhandling/salg.


Min bekymring er som skrevet, punkt 1, nemlig det første opkald. 
Hvordan kommer jeg bedst i gang? 

Skal jeg hyre en salgscoach inden, og deraf få en manual jeg kan arbejde udfra?

Søger gode råd.

Mvh Kenneth Boysen

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kenneth

Selvom min erfaring med TM ikke er mere end ca 3 år, så der stadig 1 ting jeg har lært. Du sælger ikke ved at lyde som en sælger, man sælger ved at være en person der ringer dem op og viser interesse i dem. Du skal ikke være en sælger når du ringer op, du skal være "kenneth" der har et pisse fedt produkt der kan hjælpe dem.
Husk også når du snakker med en kunde, de skal have udbytte, kan du spare dem for nogle penge, så kom med et sjovt bud på hvad de kan bruge de andre penge på "Julefrokost, en gave til konen, en tur med gutterne til fodbold mm." 

Udover dette, så alle nervøs første gang, men når du har taget det første opkald, så begynder nervøsiteten allerede at forsvinde, det er jo "bare" et menneske du snakker med, som du gerne vil fremvise et produkt.

VH

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Boysen:

Hej, 

Jeg sidder med et ERP system til producenter af beton elementer, og skal igang med salgsarbejdet, til fabrikker rundt om i verden. 

Jeg er knald grøn i at gribe telefonen, og bliver også en smule svimmel, men mon ikke, man også kan blive god til det :) 

Det er begrænset hvor mange potentielle kunder der er derude, og derfor vil jeg helst ikke vente med at blive god til salg, efter fx 100 opringninger.
Jeg er bange for at misse for mange, fordi jeg er grøn og nervøs i telefonen. 

Min strategi er følgende:
1. Opkald til administrerende direktør/IT chef, præsenterer produktet, bede om at få lov til at sende præsentation, samtidig foreslå at jeg laver en online præsentation for ledelsen.

2. Fremsend salgsmateriale

3. Lav online præsentation

4. Hvis de efter 3, er interesserede, tager jeg ud til kunden og laver en live præsentation.

5. Forhandling/salg.


Min bekymring er som skrevet, punkt 1, nemlig det første opkald. 
Hvordan kommer jeg bedst i gang? 

Skal jeg hyre en salgscoach inden, og deraf få en manual jeg kan arbejde udfra?

Søger gode råd.

Mvh Kenneth Boysen

Det helt centrale i salg er hvad du gør for din kundes forretning, deres hverdag og deres mål. Enhver ledende medarbejder du ringer til vil være flintrende ligeglad med dit produkt's funktioner, medmindre du kan tale til dem i et sprog der viser hvordan deres liv/karriere/målopnåelse bliver bedre ved at bruge deres tid på dig.

At tale med dig/få besøg af dig koster et sted omkring 500kr-1000kr/t i tabt arbejdseffektivitet som de skulle lægge i værdi til deres firma medens de taler med dig, så vend den om - hvad skal der til for at de vil investere 2000kr i at tale med dig?

Hvad værdi skaber du for dem?

Den bedste måde at blive klogere er at tale med folk i branchen så deres problemer/tabte muligheder bliver klarere for dig - Hvad er dine USPs som ikke har noget at gøre hvor smart jeres software er.

Læs solution selling/spin selling/Miller Heimann

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar 👍

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
fabrikker rundt om i verden

Hvilke lande er der tale om ? 

Hvor gode sprogkundskaber har du i Engelsk, tysk, fransk, spansk ? 

Har du nogen erfaring med international salg?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har rigeligt af erfaring med at implementerer og arbejde internationalt, det har bare ikke været mig der har solgt det, i de situationer. 
Jeg har ingen salgserfaring internationalt. 

Min sprogkundskaber passer til opgaven i de enkelte lande. 

/Kenneth

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Min sprogkundskaber passer til opgaven i de enkelte lande. 

Det svar er jo rimeligt intet sigende, Du nævner heller ikke hvad lande der er tale om.

En ting er helt sikker at kulturen er meget langt fra den danske hvor man bare ringer til chefen, forbered dig på at du ikke få lov til at komme igennem til chefen. I øvrigt spilder sproget også ind på om du har succes eller ej.

Start med at læse en bog eller to om interkulturel forståelse f.eks.  Richard R. Gesteland  Cross Cultural Business behavior 

Jeg kan også anbefale dig at søge råd og vejledning hos udenrigsministeriets eksportråd, de rådgiver gratis danske eksport virksomheder.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)