Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provision - forklaring?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen

Jeg vil høre om der var et klogt hoved der kunne svare mig på følgende problematik. Jeg har tidligere arbejdet for en virksomhed som mangler at udbetale mig provision for en stor ordre jeg fik hjem. ifølge min kontrakt defineres min provision som:

"Der er fastsat provisionsaftale, baseret på dækningsbidraget, der genereres på de
solgte projekter som Medarbejderen fremskaffer. Dækningsbidraget defineres ved ordresummen fratrukket variable
omkostninger til vareforbrug + fragt."

Min spørgsmål er: kan jeg regne med at den avance jeg har regnet mig frem til hvis jeg får en ordre hjem på x antal kroner og denne er beregnet ved at kendes varerens kostpris samt fragtpris. Eller er jeg afhængig af at prisen kan variere ved bestilling. For hvis jeg er det, kan man jo ikke regne med noget?

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at lægge hovedet på blokken:

"Dækningsbidraget der genereres på de solgte projekter" læser jeg som "afhængigt af den faktiske salgspris". Så nej, du kan ikke regne med noget.

Albert
(ikke nødvendigvis et klogt hoved)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

sinkodingo:
Der er fastsat provisionsaftale, baseret på dækningsbidraget, der genereres på de
solgte projekter som Medarbejderen fremskaffer. Dækningsbidraget defineres ved ordresummen fratrukket variable
omkostninger til vareforbrug + fragt."

Min spørgsmål er: kan jeg regne med at den avance jeg har regnet mig frem til hvis jeg får en ordre hjem på x antal kroner og denne er beregnet ved at kendes varerens kostpris samt fragtpris. Eller er jeg afhængig af at prisen kan variere ved bestilling. For hvis jeg er det, kan man jo ikke regne med noget?

KUN hvis du selv kender prisen du sælger varen til OG kender den aktuelle indkøbspris OG fragten i hvert tilfælde upfront - kan du regne noget ud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for feedback

Så hvis jeg har en pris fra et fragtfirma på 15.000 kr for mellem 500-1000 varer via skib og jeg har en kendt kostpris på min vare. så kan jeg regne med den provision jeg har udregnet? også selvom fragtpriserne ændre sig senere grundet fx. Corona-krisen?

Prisen jeg har regnet mig frem til er fragt via skib. Hvad hvis virksomheden beslutter at sende fragten via fly grundet forsinkelser i leverancen, kan virksomheden godt efterregulere dette i min provision?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det afhænger af den præcise tekst men generelt skal du regne med at få provision af dækning efter den faktiske fragt - og stiger den falder din provision med mindre andet er aftalt

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)