Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfindelse fra papir til produkt

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, jeg håber, I kan guide mig lidt.

Når jeg har en idé til et nyt produkt (f.eks. en ny bord-kalender, et nyt tolietbræt etc.), hvordan får jeg så fremtillet en prototype?

Jeg kan selv tegne min idé på papir, (konceptet, ikke konstruktionstegninger), men hvordan kommer jeg så derfra til jeg står med et fysisk produkt i hånden?

Nogle gange hører man om, at én har sendt en tegning til Kina og så er der kommet et produkt tilbage? Kan man det, og hvordan finder man frem til et sådant firma?

Når man så HAR en prototype og skal igang med sin forretning, så har jeg styr på det. Men det at komme fra ideen på papir til det første produkt, det er der, jeg er i tvivl.

Er der nogen, der kan konkretisere processen for mig, please? Og måske, hvad man skal regne med at investere i det.

Vh

Louise

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 74
Fra  Startup Central Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Louise 

Det lyder som en fed, ide

Jeg har lige brug for lidt information for at kunne guide dig bedst muligt :) 

Jeg skal lige vide hvilket materiale det skal lave i, for at kunne finde dig en producent

Jeg tror vi skal starte med en EU leverandør til at lave prototypen inden noget skal skubbes af sted til Kina til masse produktion. 

Processerne kan jeg hurtigt hjælpe dig med når jeg ved lidt mere, men dit spørgsmål på hvormeget du skal regne med at investere om dine forhandlingsevne ved producent og hvor stort et varelager du vil have og hvor meget du vil investere i markedsføring :)

Med venlig hilsen 

Anders Fogh

Anders Fogh CEO og Founder af Startup Central www.startupcentral.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

LCK:

Hej, jeg håber, I kan guide mig lidt.

Når jeg har en idé til et nyt produkt (f.eks. en ny bord-kalender, et nyt tolietbræt etc.), hvordan får jeg så fremtillet en prototype?

Jeg kan selv tegne min idé på papir, (konceptet, ikke konstruktionstegninger), men hvordan kommer jeg så derfra til jeg står med et fysisk produkt i hånden?

Nogle gange hører man om, at én har sendt en tegning til Kina og så er der kommet et produkt tilbage? Kan man det, og hvordan finder man frem til et sådant firma?

Når man så HAR en prototype og skal igang med sin forretning, så har jeg styr på det. Men det at komme fra ideen på papir til det første produkt, det er der, jeg er i tvivl.

Er der nogen, der kan konkretisere processen for mig, please? Og måske, hvad man skal regne med at investere i det.

Vh

Louise

Det bedste du kan gøre når du er på dette stade er at besøge et FABLAB når de offentligt ansatte bliver bedt om at gå på arbejde igen.

Der er en anden tråd om produkttegning lige nu - disse ting er en del af den process du skal igennem eller hyre folk til at lave. På dit stade bør du snakke med danske fremstillingsvirksomheder istedet, men få det tegnet - evt af en freelancer - 3D print det og se om du kan lide det. 

FabLabs er der for at hjælpe med ting som dette.

Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, tak det lyder som noget, jeg kan gå videre med.

Hvis jeg f.eks. har en idé til et nyt toilet, så har jeg brug for en designer til at hjælpe mig med formgivningen og i den proces skal der helt sikkert laves flere modeller, indtil den rigtige form og funktionalitet er fundet, og derefter skal det tegnes i 3D og der skal laves en rigtig prototype.

Er det sådan noget Fablab kan hjælpe med?

Ellers:

Jeg er super meget i tvivl om, jeg skal google mig frem til en designer (som sikkert er pissedyr, forestiller jeg mig), søge herinde eller hvad. Og måske er det så en helt tredje, der skal tegne og lave prototype, og hvem er så det?? Osv.

Jeg har også tænkt på, om jeg skal finde en partner (designer), men så er det måske en anden type, jeg skal bruge til en anden produktidé, og så duer det ikke rigtigt?

Vh

LCK

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

LCK:
Jeg er super meget i tvivl om, jeg skal google mig frem til en designer (som sikkert er pissedyr, forestiller jeg mig), søge herinde eller hvad. Og måske er det så en helt tredje, der skal tegne og lave prototype, og hvem er så det?? Osv.

Nu er det jo ikke bare en tilfældig designer, men en industriel design som du skal have fat I,  Alternativt kunne du finde en studerende f.eks på DTU som du måske kan samarbejde med

https://www.dtu.dk/uddannelse/bachelor/design-og-innovation

Fra Århus
Tilmeldt 11. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Fra  V Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan smide mig en mail.

Jeg laver ikke andet end at lave ideér om til produkter. Lige fra industrielt design, konstruktion, prototyper og serieproduktion.

Mvh

Nicolai

VESTERVÆRK

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

LCK:

Fedt, tak det lyder som noget, jeg kan gå videre med.

Hvis jeg f.eks. har en idé til et nyt toilet, så har jeg brug for en designer til at hjælpe mig med formgivningen og i den proces skal der helt sikkert laves flere modeller, indtil den rigtige form og funktionalitet er fundet, og derefter skal det tegnes i 3D og der skal laves en rigtig prototype.

Er det sådan noget Fablab kan hjælpe med?

Ellers:

Jeg er super meget i tvivl om, jeg skal google mig frem til en designer (som sikkert er pissedyr, forestiller jeg mig), søge herinde eller hvad. Og måske er det så en helt tredje, der skal tegne og lave prototype, og hvem er så det?? Osv.

Jeg har også tænkt på, om jeg skal finde en partner (designer), men så er det måske en anden type, jeg skal bruge til en anden produktidé, og så duer det ikke rigtigt?

Vh

LCK

Fablab kan hjælpe dig med at lære det en del om hvordan, men det lyder til at du skulle starte med at få en gratislicens til Fusion 360 og så se en frygtelig masse youtube. Den rigtige process er at tegne/designe og printe små modeller i 3D. 

Hvis man skal være grov så kan man fodre svin med designere, men de dygtige er dyre og potentiel rigtig dyre. 

Der er et firma der hedder Kapacitet, som du betaler ca 5000kr for en ideworkshop hvor du kan få rigtig meget med fra. De virker meget kompetente.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er netop en opgave for en industriel designer, som hjælper dig med at udvikle din idé og tegne en 3D-model, som i første omgang printes ud og testes - og i sidste ende som produktionstegninger til en fabrik :)

Du må endelig sige til, hvis jeg kan hjælpe Wink

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det kan du sikkert godt. Men hvad tager du for det? (ved godt, det er et bredt spørgsmål, som sikkert afhænger af 1000 ting)

Vh

LCK

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

LCK:
Men hvad tager du for det? (ved godt, det er et bredt spørgsmål, som sikkert afhænger af 1000 ting)

Ja, det afhænger netop af mange ting: blandt andet hvor avanceret/teknisk/detaljeret din idé er - og, om den geometrisk svær at tegne op.

Produktudvikling er en af de ting, som kan være rigtigt svært at vide på forhånd hvor lang tid det vil tage. Men man kan komme er rigtigt godt stykke fra start på 10 timer, som jeg har et klippekortstilbud på til 5000.- ex. moms. Men det er reglen mere end undtagelsen, at der løbende op i mod produktionsfasen ofte kommer en del tilrettelser/forbedringer af designet.

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)