Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B søgemaskineoptimering

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender du til virksomheder der har gjort det godt, gjort noget ud af, at søgemaskineoptimere deres Website

Der er nok bred enighed om, at det er godt at søgemaskineoptimere til slutbrugeren... men hvad er der af argumenter, når det er B2B? Vil det være pengene værd?

Virksomheden der spørger, producerer ikke selv, men sælger engros. Kender du lignende virksomheder der bruger SEO som en vigtig del af deres markedsføring? 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:12

Jeg ville ikke mene, at det burde være en nødvendighed. Mange grossister er faktisk også forholdsvise anonyme på nettet og foretrækker - når det endelig er - at annoncere igennem mere konventionelle kanaler, såsom mund-til-mund eller i den gode, gammeldaws telefonbog.

Men det kommer an på størrelesn af grossisten. Sælger den til mange mindre erhvervsdrivende ville en omgang SEO nok gøre godt, men hvis det er større virksomheder kan jeg ærlig talt ikke se formålet, da disse ofte ikke decideret leder efter grossister, men løbende etablerer kontakterne.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:33

Hej Potter

Vi har adskillige eksempler på B2B virksomheder, der har haft stor glæde af SEO. Den nærmeste er vel os selv... Vi har ikke udført nogen form for opsøgende salg eller annonceret siden begyndelsen af 2004. Al forretning inkl. meget store kunder som Dansk Standard, Carepoint, FLSmidth, JP/Politiken, Brightpoint Inc. m.fl. er kommet til os ved at have fundet os i søgemaskiner.

At "Google" efter tingene er efterhånden lige så almindeligt B2B, som det er B2C. Næsten da...

Fra Holstebro
Tilmeldt 19. Sep 07
Skrevet kl. 01:42

Hej Thomas.

Jeg er helt enig - og det kommer ikke bag på mig, at det er den vej du skaffer kunder Hmm

Men dem jeg har i røret vil gerne se "Store traditionelle danske virksomheder" der har gjort brug af det. Og det er her jeg mangler kendskab til nogen, der har gjort det. 

Dem jeg taler med, er ikke i tvivl om at det ville være godt. Men vil det stå mål med deres investering? Jeg kan ikke forestille mig andet, men mangler eksempler...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:55

Min holding er, at der er så alt rigeligt at tage sig til med de virksomheder - både B2C og B2B, der allerede har erkendt hvor vigtigt det er for dem at satse på SEO, at det ikke kan betale sig at bruge en masse tid på at overbevise "tvivlerne".

Jeg har gennem tiden set og arbejdet med masser af virksomheder af alle typer, som alle har haft stor glæde af SEO, og hvor der efterfølgende ingen tvivl har været om, at det kunne betale sig for dem.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:39

Potter:

Dem jeg taler med, er ikke i tvivl om at det ville være godt. Men vil det stå mål med deres investering? Jeg kan ikke forestille mig andet, men mangler eksempler...

Det her er en no-brainer. Når det står mål med investeringen for en lille b2b virksomhed at få udført søgemaskineoptimering, så er det indlysende, at den store virksomhed kan skovle kr. lige ned på bundlinien ved at gøre det.

Det er simpel uvidenhed der gør, at de store ikke udnytter muligheden. De små har fingeren på pulsen og bruger ressourcer hvorimod de store er forankrede i andre medier. Men jeg oplever da, at de endelig er ved at vågne op her i 2008 ...

Venlig hilsen,

Christian

Fra Holstebro
Tilmeldt 19. Sep 07
Skrevet kl. 10:04

Det er ikke fordi virksomheden ikke kan se det, men de spørger ind til eksempler på B2B virksomheder der har gjort brug af det....  sundt nok, at have begge ben på jorden.

Situationen er bare lidt uvant - plejer ikke at skulle overbevise virksomheder om vigtigheden af at være synlig på Internettet Wink  Men måske B2B er anderledes. Det kan jeg ikke forestille mig andet, men mangler argumenter... og eksemplets magt.

Mikkel har en pointe - der er nok at lave... jeg vil bare gerne, at lige denne virksomhed for øjnene op for vigtigheden af - noget de slet ikke er i dag - at være synlig på Internettet.

Jeg tror det er svært for de gode "gamle" store at sadle om.... men hvor er det da en nemt måde at øge omsætningen på... 

Men tak for jeres svar... måske det kan være med til at åbne.... 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:23

Det er altså en lidt abstrakt situation... Hvis den pågældende virksomhed er på et stade, hvor ledelsen er i tvivl om værdien af online synlighed, kan det nemt være et langvarigt spild af tid at entrere med dem. Spørgsmålet om relevansen af SEO for en B2B virksomhed kunne være relevant for fem år siden, men stilles det i dag, indikerer det en lang rejse for dig, Potter. Og du er mere værd end det!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:43

Sørg for at de får en kontakt-formular på deres nuværende hjemmeside, sørg for at henvendelser kan trackes i fx. Google analytics og fortæl dem efter et stykke tid hvad deres konverteringsrate. Har man først den skal der ikke meget fantasi til at forestille sig at flere besøgende = flere konverteringer. Så snakker man ROI og det kan de fleste virksomheder forstå.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)