Hej jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med svar
Jeg er i tvivl om jeg skal regne hele omsætningen for 2019 med? Jeg har indtil d. 1 juni 2019 kun kørt min virksomhed meget lidt 2-4 gange om måneden derfor viser min omsætning ikke det samme som efter d. 1 juni 2019 hvor jeg gik over til at drive min virksomhed fuld tid.
De kan heller ikke se at jeg reelt har arbejdet i virksomheden fordi der ikke står noget i eindkomst jeg har kun trukket meget lidt ud til mig selv og ikke hver måned hvordan skal jeg bevise det?
Ja, du skal regne hele 2019 med, det er en gennemsnitlig omsætning over 12 mdr. Det er helt uden betydning, hvor meget du har "kørt" din virksomhed. Det eneste, der evt. kan ændre på perioden er, hvornår du startede virksomheden.
Udgangspunktet er, at du skal medregne hele 2019 til din omsætning og opgøre den gennemsnitlige omsætning ud fra det.
Du kan dog vælge en anden periode, hvis der er særlige omstændigheder, der gør sig gældende, fx. sygdom, barsel eller lignende. Du vil i givet fald skulle angive årsagen og dokumentere den.
Hele 2019 - for den periode du nu engang har været stiftet- fra stiftelsesdato til og med 9/3 2020 uanset grund til du var langt tid om at komme igang
Du afgiver tro og love og at du arbejder der kan ex vises ved, at du ikke lige har andet fuldtidsarbejde f.eks - E indkomst bør IKKE vises hvad du har trukket ud hvis du er personlig virksomhed - du må ikke køre løn i en sådan - men gerne i ApS - Det er ikke din løn der skal bruges som sådan - men din omsætning fra dit regnskab og i slut laves så en indberetning som erhvervsstyrelsen har meddelt de vil pålægge en revisorkontrol
du må ikke trække penge ud med angivelse af løn i e- indkomst og skattetræk nej - klart ikke. Du må gerne trække penge ud - og sætte ind - det har ikke med skat at gøre om må IKKE påvirke dit resultat til skat
Overvej 55 kr efter e-bog Personlig virksomhed (eller paperback) så du forstår både skat og moms lidt bedre - du må have fundet løsning hvis du har kørt løn med skat fra din alm. enkeltmands
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER