Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omsætnings kompensation

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. 

Jeg er ligesom mange andre, dybt ramt af corona i mit lille ApS.

Firmaet er stiftet i maj 2019, og er først begyndt at have omsætning i December/Januar/Februar (på i gennemsnit 25-30.000,-), men disse tal "lever ikke op" til statens krav ift. at firmaet skal have omsat for 120.000,- baseret på de sidste 12 måneder. Kan det virkelig passe, at man så ingen kompensation kan få? Jeg er gået fra den månedlige omsætning på 25-30.000,- til 0..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

brug hotline rådgivninger fra nogle af de store - de er med her tidligt i dette indlæg - 3 af dem https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html 

Jeg kender reglen som, at hvis du IKKE har regnskab for 2019 - så kan du bruge jan + feb 2020 delt med 2  x 12 for at omregne til helår i kontrol af oms 120.000 per helår - men hvordan det i praksis administreres når du har haft firma siden 2019, kender jeg ikke praksis for i detaljer-

Har du regnskab for 2019 kan jeg forestille mig, at de kræver det med fra juni og frem omregnet til helår, for at få et retvisende billede af oms i virksomhedens levetid  men se en af de f.eks tre hotlines / chat  i mit indlæg

Gives en begrundelse til dig når du får afslaget så skal du naturligvis videregive den når du spørger?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg kender reglen som, at hvis du IKKE har regnskab for 2019 - så kan du bruge jan + feb 2020 delt med 2  x 12 for at omregne til helår i kontrol af oms 120.000 per helår - men hvordan det i praksis administreres når du har haft firma siden 2019, kender jeg ikke praksis for i detaljer-


Fra https://indberet.virk.dk/gennemsnitlig-aarsomsaetning

=============

Det er et krav at virksomheden har en gennemsnitlig omsætning på 10.000 kr. om måneden i kalenderåret 2019.

Hvis virksomheden er startet i løbet af 2019, danner en af følgende perioder grundlag for gennemsnitsberegningen:

  • Er virksomheden startet mellem 1. januar og 9. marts 2019, er perioden:
    10. marts 2019 til og med 9. marts 2020

=============

Det bliver svært, når virksomheden først er begyndt at "have omsætning i December/Januar/Februar (på i gennemsnit 25-30.000,-)".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan66:

Cookie - John Hannover:
Jeg kender reglen som, at hvis du IKKE har regnskab for 2019 - så kan du bruge jan + feb 2020 delt med 2  x 12 for at omregne til helår i kontrol af oms 120.000 per helår - men hvordan det i praksis administreres når du har haft firma siden 2019, kender jeg ikke praksis for i detaljer-


Fra https://indberet.virk.dk/gennemsnitlig-aarsomsaetning

=============

Det er et krav at virksomheden har en gennemsnitlig omsætning på 10.000 kr. om måneden i kalenderåret 2019.

Hvis virksomheden er startet i løbet af 2019, danner en af følgende perioder grundlag for gennemsnitsberegningen:

  • Er virksomheden startet mellem 1. januar og 9. marts 2019, er perioden:
    10. marts 2019 til og med 9. marts 2020

=============

Det bliver svært, når virksomheden først er begyndt at "have omsætning i December/Januar/Februar (på i gennemsnit 25-30.000,-)".

super tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)