Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I hvilken rækkefølge skal regnskabet laves?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg står og skal starte en virksomhed, men inden jeg gør det vil, jeg gerne have nogle ting på plads - det håber jeg, at i kan og vil hjælpe mig med. Det ville jeg værdsætte meget.

1. Jeg vil starte en enkeltmandsvirksomhed
2. Jeg har fået et tilbud på en erhvervskonto
3. Jeg vil bruge Dinero så godt som jeg kan

Jeg ejer nogle hjemmesider som jeg gerne vil tjene penge på. Primært via Google AdSense på nuværende tidspunkt. I den forbindelse har jeg lidt svært ved, at regne ud hvordan og hvorledes jeg egentlig skal forholde mig til selve regnskabet. Jeg har tænkt mig, at få en revisor/dygtig bogholder ordne mit regnskab, men jeg har lidt problemer, fordi;

1. Jeg betaler 500,- i kontogebyr pr kvartal
2. Jeg betaler 250,- i Netbank gebyr pr kvartal
3. Jeg betaler 0.75% i negativ rente

Overstående er fint nok. Det kan jeg leve med.

Mit problem er faktisk de 0.75% - de gælder nemlig fra første krone! Af den grund er det selvfølgelig vigtigt for mig, at jeg ikke har flere penge til, at stå på min erhvervskonto end hvad nødvendigt er. Det beløb der skal stå tilbage på min erhvervskonto skal være meget tæt på det reelle beløb jeg skal betale i skat/moms.

Men lad os antage at jeg tjener (et fint rundt tal) 20.000 kroner per måned. Indtjening fra Google AdSense er momsfritaget, så tænker jeg at regnskabet ser sådan her ud:

- Indtjening: 20.000
- AM-bidrag: 8%
- Personfradrag: 4.000
- Skat: 37%
- Diverse udgifter per måned: 1.100

Udregning:

20.000 - 1.100 - 8% - 4.000 - 37% + 4.000 = 12.434,44

Altså skal jeg betale 6.465,56 kroner til skat/am-bidrag - efter den her udregning.

Jeg overfører så 12.434.44 til min private konto og lader resterende 6.465,56 kroner stå på erhvervskontoen.

Nu springer vi lidt frem og antager, at de der er lagt i gennemsnit 6.400 til side til skat/am-bidrag hver måned. Det giver 76.800 kroner. Men inden jeg kan betale disse penge til skat, så trækker banken 0.75% i negativ rente (576 kroner). Hvad gør jeg så?

Jeg vil lige pointere, at jeg ikke brokker mig over, at skulle betale 576 kroner i negativ rente. Men hvordan ville i tackle det? Bare overføre dem til erhvervskontoen fra egen konto og så er det, dét eller ville i bare overføre dét mindre til kontoen hver måned?

Er min udregning overhovedet korrekt?

MANGE tak for jeres hjælp uanset :)
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en dyr erhvervskonto du er på vej ind i - 3.000 kr om året hvor Danske Bank f.eks. kun vil have 1.200 kr. Rigtig mange af os betaler iøvrigt intet løbende gebyr for erhvervskonti.

-0,75% fra første krone mener jeg bestemt heller ikke er normalt.

Mit råd ville først og fremmest være at finde en anden bank.

Bortset fra det så kan du mig bekendt i en personlig virksomhed frit føre penge til/fra din private konto. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

I enkeltmands uden VSO kan du hæve helt som du vil over til en personlig konto hvis du har en sådan uden negativ rente. Mener at mange banker pt stopper negativ rente midlertidigt i øvrigt

Jeg synes ikke du skal tænke så meget i skat og AM - det rammer du formentlig aldrig helt alligevel - det kan du gøre i excel eller ud fra regnskabet og sørge for at holde det især

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)