Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kompensationsordningen - Søgt for tabt omsætning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 104
Fra  Zmarto ApS Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Nu åbner der jo op for Kompensationsordningen i morgen.

Ordningen gælder fra 9 Marts til 8 Juni har jeg læst, og jeg opfylder alle krav osv.

Men er der nogen som ved om der skal søges hver måned ? Eller om der kan søges på aflysninger i den nævnte periode på een gang.

(Har en udlejningsvirksomhed hvor stort set alt er aflyst / afbestilt  i perioden)

På forhånd tak,

http://www.festloeven.dk Festudlejning i Nordjylland - Sluch Ice maskiner 400 kr. Softicemaskiner fra 600,- Popcornmaskiner 350,- 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Hej 

Nu åbner der jo op for Kompensationsordningen i morgen.

Ordningen gælder fra 9 Marts til 8 Juni har jeg læst, og jeg opfylder alle krav osv.

Men er der nogen som ved om der skal søges hver måned ? Eller om der kan søges på aflysninger i den nævnte periode på een gang.

(Har en udlejningsvirksomhed hvor stort set alt er aflyst / afbestilt  i perioden)

På forhånd tak,

jeg mener bestemt du søger for hele perioden 9/3 til 9/6 - og når perioden er gået, så skal du opgøre det faktiske tab - og her har ministeriet skrevet at: 

For at modtage kompensation er det et krav, at der skal følge en tro- og loveerklæring med indmeldelsen af et forventet omsætningstab. Virksomhedsejeren skal ligeledes begrunde, hvordan omsætningstabet er en konsekvens af COVID-19. Virksomhedsejeren skal efterfølgende dokumentere et omsætningstab på over 30 pct. for den angivne kompensationsperiode i forhold til den gennemsnitlige omsætning i seneste regnskabsår. 

Erhvervsstyrelsen vil pålægge enhver virksomhed at anvende revisorbistand i denne sammenhæng. Såfremt virksomhedsejeren ikke opgør et årsregnskab, skal tabsregnskabet opgøres på baggrund af momsregistreringerne til SKAT

mere om de forskellige ordninger her https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)