Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontorleje 3 måneders opsigelse under Corona, skal jeg betale for ingenting?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Alle,

Jeg lejer mig ind i et større dansk kontorfælleskab for cirka 2000kr månedligt.

Dette kontor er ikke lukket ned under corona-nedlukningen trods myndigheders anbefalinger om at man skal arbejde hjemme hvis det lader sig gøre.

Jeg vil derfor gerne opsige, men de har 3 måneders opsigelse. Jeg har ikke været der en eneste dag i denne måned, ligesom de fleste andre på kontoret hører jeg.

Kan det være rigtigt at små virksomheder skal betale +6000kr til kontoret som ingen alligevel bør komme på, jeg ved at det er svært at slippe ud af uden "påbud", men alligevel finder jeg det ret absurd at skulle betale til flere måneder frem i en krise hvor det anbefales ikke at bruge kontorfælleskaber. 

Fitness og andre steder med abonnement er jo lukket ned.

Jeg har det man kalder en flex-plads dvs. at jeg intet har stående der og kan komme og gå som jeg lyster, hvilket gør det endnu mere absurd at betale til når jeg absolut intet får igen, heller ikke opbevaring.

På forhånd mange tak for svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er jo intet i corona lov som siger, at indgåede aftaler nu ikke skal overholdes. Man kan tale med udlejer om hjælp, men kan få støtte efter div ordninger hvis man taber oms fra 40 - 100% men ja - juridisk skal du betale efter den kontrakt du har indgået - og hvor du jo har ret at komme på den flexplads - og som du beskriver det, tilmed jo formentlig er noget nær alene  på det kontor uden smitterisiko

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det jo et dejlig klart svar. Jeg må bide udgiften i mig og undersøge kompensation (har mistet al indkomst pt).  Tak for det!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for referencen Jan! Problemet lægger vel i at der ikke direkte er nedlagt forbud, men istedet en "opfordring" i hvert fald til privat ansatte.

 Jeg synes stadig ikke helt det er fair da det jo er anbefalet at arbejde hjemme for samfundets bedste. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jan Deleuran:

Bestemmelsen kan ikke anvendes da, som det fremgår, der ikke er nedlagt noget formelt påbud.

Endvidere kan bestemmelsen formentlig slet ikke bruges, ej heller hvis der er nedlagt påbud rent formelt, da det fremgår af bestemmelsens motiver, at bestemmelsen finder anvendelse på påbud som udlejer er skyld i (fx manglende vedligeholdelse som medfører kondemnering) eller forhold som udlejer må bære risikoen for (og det er godt nok tvivlsomt, at udlejer skal bære risikoen for, at lejeren får nedlagt et påbud mod sin forretning).

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

cphc:
Jeg synes stadig ikke helt det er fair da det jo er anbefalet at arbejde hjemme for samfundets bedste. 

Synes du at det er fair at de der ejer lokalerne/udlejer skal betale for at du ikke bruger lokalerne? Hvorfor skal det være nogle selvstændiges ansvar at betale for andre? Hvor vi som samfund skal tage vare på de der ikke KAN tage vare på sig selv, så har jeg svært at forstå den logik at der skulle være en rimelighed i at nogen vore egne egoistiske præferencer skal stå over andres egoistiske præferencer.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

cphc:

Jeg synes stadig ikke helt det er fair da det jo er anbefalet at arbejde hjemme for samfundets bedste. 

Det er anbefalet at holde afstand. Det kan man godt gøre i stort set tomme kontorlokaler. 

Tilmeldt 20. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Til alle jer som siger "tag nu bare der hen og nyd at der ikke er andre". Helt ærligt, det er ikke myndigheders anbefaling. Det er anbefalet at alle som kan blive hjemme bliver hjemme, længere er den ikke. At trisse rundt på et stort fælleskontor hvor alle skal igennem den samme dør og sidde ved fællespladser er slet ikke anbefalelsesværdigt lige nu, og desuden skal jeg jo også transportere mig derhen hvilket heller ikke er særlig anbefalet lige pt. Jeg bor ikke lige ved siden af. 

Har selv yngre sund bekendt der har ligget i respirator på grund af COVID-19 så nej, jeg har ikke lyst til at udsætte mig selv for denne fare lige p.t. for at "have mere plads".

BroncofanDK:

Synes du at det er fair at de der ejer lokalerne/udlejer skal betale for at du ikke bruger lokalerne? Hvorfor skal det være nogle selvstændiges ansvar at betale for andre? 

Jeg har det som hedder en flex plads. Dvs. jeg har intet stående der, ingen plads, og ingen fordele udover et kort der gør at jeg kan gå ind af døren og sidde i en sofa eller ved et bord i større fælleslokaler. Synes ikke 3 måneders betaling til dette er særlig fair når man intet får igen ved at følge myndigheders anbefaling. Det er omvendt de rigtig mange flex-pladsere der defacto betaler en del huslejen for stedet og som intet får igen lige nu fordi de ikke er lukket.

Der er en grund til at fitness centre og andre hvor man er tæt samlet og rører samme overflader er lukket, og det er selvsamme grund. De har lige så meget husleje, men de trækker ikke lige nu.

Danmark kommer ikke til at anbefale at gå på større fælleskontor hvor man sidder på delepladser og ved samme borde i langt tid, det som åbner snart er helt langsomt essentielle dele af samfundet og kun i mindre grad, dvs. vi får simpelthen ikke noget for pengene de næste måneder trods opsigelse. Med andre ord cirka 6000 kroner ud af vindue i en i forvejen meget presset tid for mikro virksomheder. Sagen var en anden hvis man lejede sig ind i havde ting stående.

Til slut skal det siges, jeg betaler selvfølgelig - men synes ikke det er underligt at stille spørgsmål ved at skulle betale for 6000kr for 3 måneder hvor man ikke får noget for pengene fordi man følger myndigheders anbefalinger.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

cphc:
Jeg har det som hedder en flex plads. Dvs. jeg har intet stående der, ingen plads, og ingen fordele udover et kort der gør at jeg kan gå ind af døren og sidde i en sofa eller ved et bord i større fælleslokaler.

Jeg tvivler stærkt på at du ikke forstår at du er en voksen mand der har købt en ydelse, har skrevet under på en kontrakt, og lader til at være fornærmet over at du skal overholde det du aftaler. Det er noget ævl det med flex pladsen - det betyder at I måske er 2-3 personer om at betale for en plads som I alle bruger deltids. 

Hvis du køber en is og kun tager en bid af den fordi du ikke kan lide den eller der er en der fortæller dig det feder, så kan du heller ikke levere den halvt spiste is tilbage.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)