Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kompensation fra hjælpepakke hvis indehaver er folkepensionist

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man modtager folkepension kan man åbenbart ikke få hjælp til at betale de faste udgifter:

Øhhh, hvad gør man så, hvis man har en husleje på knapt 50.000 pr. måned + andre faste udgifter? Det drejer sig om en butik med 1 fuldtidsansat og 3 deltidsansatte. Omsætningen er faldet drastisk, men der holdes stadigvæk åbent, da butikstypen ikke ses at være omfattet af de nuværende restriktioner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke et svar - det gælder generelt modtager af midler fra det offentlige  men det rammer jo dig skævt. Nu står der i linket - selvstændige erhvervsdrivende - Kunne det være muligt at hvis du driver den i selskabsform, hvad du vel måske gør med en så stor husleje - så kunne selskabet få kompensation (tror de generelt undtager også selskaber ejet af pensionister - dagpenge modtager osv.

Linket er vel fra kompensation for tab af omsætning og ikke fra lønkompensations ordningen hvor det ville være mere rimeligt?

den rammer i alle fald nok utilsigtet hårdt her - men at få ændret det er nok også op af bakke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg har ikke et svar - det gælder generelt modtager af midler fra det offentlige  men det rammer jo dig skævt. Nu står der i linket - selvstændige erhvervsdrivende - Kunne det være muligt at hvis du driver den i selskabsform, hvad du vel måske gør med en så stor husleje - så kunne selskabet få kompensation (tror de generelt undtager også selskaber ejet af pensionister - dagpenge modtager osv.

Firmaet er personligt ejet og har i mere end 40 år været selvfinansierende, men nu begynder det at knibe.


Linket er vel fra kompensation for tab af omsætning og ikke fra lønkompensations ordningen hvor det ville være mere rimeligt?

den rammer i alle fald nok utilsigtet hårdt her - men at få ændret det er nok også op af bakke

De ansatte får deres løn som sædvanligt, men på et tidspunkt kan det da godt blive aktuelt at kigge på lønkompensationsordningen.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg husker ordningerne på stående fod, så er det kun kompensationen til selvstændige erhvervsdrivende, der ikke kan anvendes af folkepensionister.

Du bør stadig kunne søge om dækning af andel af faste udgifter samt lønkompensation for ansatte. Men fx. lønkompensationen kræver jo, at du sender mindst 30% af de ansatte hjem med fuld løn - men hvis der alligevel ikke er aktivitet i butikken, så bør du enten sende ansatte hjem eller fyre dem.

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

Som jeg husker ordningerne på stående fod, så er det kun kompensationen til selvstændige erhvervsdrivende, der ikke kan anvendes af folkepensionister.

Du bør stadig kunne søge om dækning af andel af faste udgifter samt lønkompensation for ansatte.

Undskyld mig, Ole, men modsiger du ikke dig selv her - eller er det to forskellige ordninger du taler om?

Jeg er i øvrigt lige nu nr. 7.811 i køen for at komme ind på virksomhedsguiden.dk. Forrige gang jeg var inde lavede jeg det skærmdump jeg viste i mit oprindelige indlæg, men dette punkt var slettet sidste gang jeg var inde. Hvad mon det tyder på?

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er 3 forskellige kompensationsordninger, der hver har egne betingelser for at opnå tilskud. 

- Lønkompensation for hjemsendte ansatte (gælder ikke for ejerledere)

- Kompensationsordning for selvstændige (hovedaktionærer skal søge efter denne)

- Kompensation for faste udgifter, såsom husleje, leje- og leasingaftaler m.v.

Du kan potentielt søge om kompensation fra alle 3 ordninger, hvis du opfylder betingelserne for dem. Du kan blot ikke få den samme udgift dækket af flere forskellige ordninger.

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahaaaa! Tak for den oplysning og undskyld at jeg ikke helt kan overskue det.

Jeg kan bare ikke finde det sted hvor man ansøger?

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv Tongue Tied

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint nok, Ole og tak for det, men har du også et direkte link til "Kompensation for faste udgifter, såsom husleje, leje- og leasingaftaler"?

Jeg forsøgte at komme ind på virksomhedsguiden.dk to gange i går og igen her til morgen, men hver gang (efter at have ventet i evigheder) fik jeg besked om at dersværre var sket en beklagelig fejl. Eneste mulighed var at sige ja tak til at blive sat i kø igen Tongue Tied

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)